söndag 30 januari 2011

Ovanvåningen...



Här kommer hyfsat nytagna bilder från allrummet på ovanvåningen. Men just nu är det allt annat än organiserat. Jag har fått för mig att jag ska göra om det till en ateljé till mig igen, (som det var tänkt från början) men det tar lite tid. Det som tar tid är att lösa förvaringen eftersom vi inte har särskilt många hela väggar att utnyttja. Jag har samlat på mig en del pyssel och annat genom åren och jag vill gärna ha ett levande intryck men utan att det blir rörigt.

Äsch, förresten, jag ångrar mig. Nu när vi är inne på röra så bjuder jag på verkligheten idag!



Nu när jag ser det så här så ser det ju betydligt bättre ut som vi hade det. Men, vi får se vad jag kan komma fram till!

Hoppas ni får en fin söndag. Jag ska försöka hinna ut en sväng i det vackra kalla vädret. Och imorgon ska jag visa en ny förälskelse här på bloggen!

Kram.



31 kommentarer:

  1. Underbart fint.
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅÅÅ vad snyggt kram Sussi.

    SvaraRadera
  3. Om det är rörigt för dig, så är det verkligen en vacker röra :)

    SvaraRadera
  4. Hihi... något liknande ser det
    ut i min pysselhörna fast något
    rörigare;-)

    Du kommer säkert på en fin lösning
    för ditt pyssel.

    Ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  5. En egen ateljé låter helt perfekt.

    Kan dock tänka mig att om man har rum som kan utnyttjas på olika sätt så som ert allrum, så kan det vara svårt att få till en bra kombination. Men vad jag har sett av dina bilder så kommer det nog inte bli något större problem! (Om du nu tänkt göra en kompromiss och köra allrum och ateljé i samma rum, vill säga!)

    SvaraRadera
  6. Ja just det ja, glömde att säga vad fint jag tycker det är med kombinationen av olika lampor, så som ni har det. De mörka små lampskärmarna är jättefina, så även skrivbordslampan och maskroslampan i taket...speciellt tillsammans så här!

    SvaraRadera
  7. Så himla härligt arbetsrum. Vår övervåning börjar ta form och jag börjar tänka på inredningen. Har gjort det många gånger tidigare men nu börjar det bli verklighet. Nu framöver kommer jag visa mer bilder på värt hus. Det är lite roligare bilder att visa nu. Vi ska alldeles strax ut och åka skridskor.

    Ha en fin och skön söndag!

    Kramar Josefine

    SvaraRadera
  8. Jag gillar det! Härligt ljus i rummet, perfekt för en ateljé!

    Kram /iris

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt ljust rum, till och med röran var fin ;) .

    //Elvira

    SvaraRadera
  10. For et herlig rom!! Der skulle jeg gjerne hatt en kreativ arbeidsplass;)

    Ha en nydelig søndag!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fint du har det, jag ser ingen röra alls. Då skulle du sett hemma hos oss. ;)

    Ha en mysig söndag i solskenet!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  12. Very nice , very cosy, fantastic, I loved your post , i'd like that you visit me ! bonjour

    SvaraRadera
  13. Den där röran gillar jag skarpt.
    Kram på dig du fina.

    SvaraRadera
  14. Rörigt innebär också levande. Och levande är ju härligt!

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt rum att ha ateljé i, fantastiska fönster! Kul att någon vågar visa sin röra oxå.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt och ljust rum. Låter underbart att ha en ateljé och det där med förvaring ordnar du säkert på ett fiffigt sätt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Bänken :) Nu blir jag ännu mer sugen på att ta in min gamla gymnastikbänk i huset.

    SvaraRadera
  18. Det där med pysselrum/atelgé är ett härligt projekt man kan dona på med väldigt länge. Är själv inte alls klar och det är ständigt under förändring :)

    SvaraRadera
  19. Härlig organiserad röra;-)

    kram kråke

    SvaraRadera
  20. Allrum är alltid lite besvärliga. de tenderar att byta skepnad titt som tätt. åtminstone har vårt inretts about 20 ggr... hihi. men det är ju det som är kul!

    SvaraRadera
  21. Även fast du tycker att det är rörigt så är det ändå snyggt!! Åh ateljé hade varit ngt det!

    Ha en mysig Söndag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Ateljé låter flådigare än arbetsrum som jag för tillfället har lagt beslag på. Kanske skulle följa ditt exempel och göra allrummet på ovanvåningen till Ateljé?
    /Milli

    SvaraRadera
  23. Så vackert ni har det! Kul att få ta del!

    SvaraRadera
  24. Himla mysig övervåningshall! Jag gillar verkligen IKEAs maskros :)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Anna-Malin, sista mejlet i gårkväll gick inte fram såg jag nu på morgonen. Försökte nu igen men det funkar inte, har du fått mejlet ändå, kanske?

    Sanne/TKH

    SvaraRadera
  26. Gillade också de tidigare bilderna bättre, det var mer "liv" i rummet och inte alls rörigt bara en känsla av att - här händer det kreativa saker - .

    Kram F

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin