onsdag 21 november 2012

Oväntat...



Det blev visst ett oplanerat blogguppehåll. En sjukhusvistelse kom oväntat emellan men nu är jag hemma igen och det går åt rätt håll. Jag hade förberett ett "nu-gör-jag-om-i-betonghyllorna-igen- inlägg" förra veckan. Det blev aldrig av, så jag kör det nu istället.




(Nya fina burkar i hyllan/Blackballoon)

Det jag gillar allra allra mest med mina betonghyllor är att göra om i dem. Flytta, byta ut, ändra stämning, möjligheterna är oändliga. Och det passar ju mig. För ett par veckor sedan byggde jag (mannen fick hjälpa till) en bänk, tänkt till förvaring. Min plan var att den skulle stå i den ena hallen och det fick den göra också. En dag eller så. Sen hamnade den under betonghyllorna i köket.



Så nu fick jag ju tillfälle att fixa till den med så att den skulle passa in. Oftast har jag en klar bild hur det ska se ut. Men ibland provar jag olika varianter innan jag blir nöjd. Bilden ovan visar min samling av saker som jag tänkte skulle kunna passa. Jag utgick från kudden och sen satte jag igång och då kan det se ut så här:




Det slutade med att jag valde alternativ nr. 2 då det kändes bäst. Bänken är enkel och gick snabbt att snickra ihop, och den fick en omgång svart bets. Och nu vet ni väl vilken mening som kommer näst? Ja, den har redan bytt plats igen. Mer om det en annan dag.

Kram på er, och tack för att ni så troget kikar in här hos mig.









25 kommentarer:

  1. Nämen, den passade ju så bra där! Jaja, du har säkert hittat en ännu bättre plats för den!
    Burkarna var ju helt ljuvliga!
    Hoppas du mår bra nu!
    Ha de!

    SvaraRadera
  2. Så flott hos deg :) La meg til som følger her også :) Fulgt deg på instagram en stund ;) Ha en fin dag
    klem Tove

    SvaraRadera
  3. Kul att se dina olika varianter! Du har så fint i ditt hem. Många vackra ting! Och jag älskar dina betonghyllor...
    Lät inget vidare med sjukhusvistelse... hoppas du mår bra nu.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh så vackra hyllor! Själv håller jag på och gjuter ett projekt i mitt badrum. 75kg betong, när allt var klart och omöjligt tung att flytta på så insåg vi att badrumsgolvet givetvis sluttar med fallet ^^ SUCK!

    SvaraRadera
  5. Helt ljuvliga bilder som vanligt hos dig:-) bänken gillade jag. Undrar om jag o mannan kanske kan bygga oss något sånt, att ha framför sängen.

    Skönt att du mår bättre.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Va fint du har det! Hoppas du mår bättre nu efter sjukhusvistelsen. Kram

    SvaraRadera
  7. men oj. en sjukhusvistelse! hoppas att du mår bättre.
    och dina inlägg, de är värda att vänta på.
    njut av dagen & sköt om dig,
    ulrika

    SvaraRadera
  8. Wow, wow, wow! Bänken är fantastisk! Jag gillade förresten också tvåan bäst!
    Hoppas att du mår bättre!
    Kram elin

    SvaraRadera
  9. Hei :) hvor har du kjøpt dine betonghyller?

    SvaraRadera
  10. Superduper snyggt!
    Hoppas att du mår bra igen.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder! Jag önskar jag hade nån fler yta där jag kunde flytta om mer.

    SvaraRadera
  12. Så smakfullt...som alltid...nu vill jag oxå göra vinterfint på mina hyllor, alltid
    så kul att flytta om lite:)

    Hoppas verkligen du mår bättre nu!

    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  13. Anna-Malin så skönt att du är frisk, du gör det så lätt för mig när jag vill ha en hylla till mitt vardagsrum. Dina betonghyllor är så snygga, jag får väl åka till Skåne för att köpa en då:) Inspiration på hög nivå!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Ja, lite undrade jag ju...bra att du är hemma igen iaf och 2:an är nog finast tycker jag med, men svårt. Möjligheterna är ju som du säger, oändliga. Klem

    SvaraRadera
  15. sorry to hear about you hospital stay, hope all is well, lovely photos of your home as usual, and I love the concrete shelves :-)

    SvaraRadera
  16. Hi,
    I love your blog sooo much!!! ♥♥♥ I love your pictures and your style. ♥♥♥ I´m here every day. And my english is bad. :-)
    Greetings,
    Bianca (from germany)

    SvaraRadera
  17. Oj då, hoppas det är bra med dig nu! Älskar din urnor/krukor!!
    Får man fråga var bänken hamnade nu?? Du är så roligt med ommöblerande:)

    Hoppas du har en fin kväll!!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  18. Jag gillar verkligen dom där hyllorna!!!! Kram!

    SvaraRadera
  19. I love the shelves and I like number two the best too. Although, I think all variations looked good. You did a fantastic job on the bench and I will be waiting to see where you end up placing it.

    I am so sorry to hear about the illness that put you in the hospital but so glad you are well and back to normal. :)

    SvaraRadera
  20. Wow, vilka snygga hyllor och vad mycket fint att fylla dom med.
    Känner det där shoppingsuget komma smygande. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  21. vart har du hittat den fina mörkbruna höga krukan med trädet i?

    SvaraRadera
  22. Gud vilka annorlunda och otroligt fina hyllor!!

    SvaraRadera
  23. Grymt snyga hyllor! Nu blev jag lite avundsjuk!
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Hej Anna-Malin!

    Skönt att du mår bättre, och kul att du bloggat mer de sista.
    Jag har inspirerats så av dina snygga betonghyllor och låtit Kajsa göra ett par stycken till mej med.
    Men jag undrar var du köpt dina konsoller? Vill ha något liknande.

    Tack för alla vackra bilder du delar med dej av.
    Och en riktigt god jul önskar jag dig.

    Emma

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin