tisdag 21 september 2010

DIY, projekt avslutat...


Det blev ett nytt matbord!!
Jag har så länge velat ha ett nytt bord och min tanke var först att vi skulle gjuta en betongskiva. Men, det skulle bli för mycket jobb så jag fick tänka om. Eftersom jag blev så himla förtjust i drivvedsbetsen och hade färg kvar sen det det här projektet, så bestämde jag mig för att göra en bordsskiva i trä istället.


A hjälpte mig att montera ihop brädorna och sen slipade jag av det lite lätt med slipmaskinen. Sedan var det dags för betsen och det räckte precis till en strykning. Bockbenen köpte jag på det stora varuhuset och vips hade vi fått ett nytt matbord! Känslan blev helt rätt. Lite dov men ändå luftig. Jag är verkligen supernöjd och nu ska jag ta fram kameran och fota lite skogsfynd på mitt nya bord :)

Mått: Bredd 100 cm, Längd 220 cm. Med plats för 10 personer.

Om du klickar här och här kan du se hur matplatsen och vårt förra bord såg ut.

Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag inte hört av mig till er som mailade angående kuddarna. Ni är så himla många, och det är jättekul!! Men det skulle ta alldeles för lång tid att sy så många fodral på en gång. Så jag kommer att göra så, att när jag haft tillfälle att sy fler kuddfodral meddelar jag det på bloggen.

Kram på er!!





60 kommentarer:

  1. wow, så tøft!!! liker stilen din kjempegodt!!!

    klem beate

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så fint det blev! Förra helgen var jag och köpte exakt samma ben, tänkte oxå göra en bordskiva i drivved fast använda det till skrivbord:)

    DET BLEV KANON SNYGGT!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så jädrans snyggt rent ut sagt! :) Den där drivvedsbetsen är ju läcker. Och du är så duktig på att styla och få dina bilder jättevackra och inspirerande. Det är en fröjd varje dag att titta in och se vad du har för dig!
    /Kristina

    SvaraRadera
  4. Du er bare rå!
    Dette var max!:))
    Du styler så fint også, jeg blor kjempeinspirert OG imponert:)

    Klem!

    SvaraRadera
  5. Snyggt jobbat :)

    Och handlingskraftigt...kul!

    Anna

    SvaraRadera
  6. åh.
    coolt
    och
    rufft!

    Hade tänkt köpa nytt matbord på stora varuhuset i lördags, men tyvärr var det slut. Synd när ens planer går i stöpet, men man kunde ju vara lika fyndig som du och smida ihop nåt eget! Superfint blev det!

    Diggar din matta, var har du hittat den? Borde få nåt lite likadant till hallen.

    allt gott.
    kram.

    SvaraRadera
  7. Bordet ble så kult!!
    Jeg er helt forelsket i dine bilder♥

    Ha en herlig dag!

    SvaraRadera
  8. To die for! Du är grymt duktig!

    SvaraRadera
  9. Ursnyggt!
    Det bästa med dig (du har säkert många mer saker som du är bra på =) men du förstår vad jag menar) är att du har så mycket idéer som du sedan förverkligar.

    Det sämsta med mig är att jag har så mycket idéer som jag inte förverkligar.

    Du inspirerar mig att ta tag i dessa!


    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Lekkert, og fin inspirasjon til dekorasjon av høsttema på middagsbordet :)

    SvaraRadera
  11. Det blev riktigt bra ditt bord, nu har jag litet inspiration att gå efter. Färgen drivved går det mer åt brunt eller grått, i min dator drar den litet åt det bruna hållet./Kram Merja

    SvaraRadera
  12. Wow så utrolig stilig!

    Elsker TineK lampen din også ♥

    Nina

    SvaraRadera
  13. Jag gjorde ett sådant bord i somras fast jag har det som utebord. Det blev jättefint precis som ditt :-)

    SvaraRadera
  14. Måste fråga om mattan du har under bordet. Hur funkar det med fläckar och dyligt som trillar ner från matbordet? Jag har småbarn men vill ha en sådan matta men drar mig lite ifall den är svår att hålla? /Camilla

    SvaraRadera
  15. men faasiken vad snyggt!! passar kanon hemma hos er, man blir helt mållös!!:-) kram på dig!

    SvaraRadera
  16. Det blev jätte fint! Gillar färgen!

    SvaraRadera
  17. Gah va snyggt! Vårt matbord är rejält sönderhackat av små barngafflar så det börjar verkligen bli dags för ett nytt. Vad är det för träslag?

    SvaraRadera
  18. WOW! Tack för all insperation!Din blogg har snabbt blivit en favorit. Appropå dina ursnygga kuddar så undrar jag var du hittar runda innerkuddar? och var någonstans har du köpt dina Eames stolar? Kramar Caroline

    SvaraRadera
  19. Tusen tack alla!! Kul att ni gillar bordet!

    Caisa K: Mattan kommer från IKEA och finns i två olika storlekar.

    Lilla Huset: Betsen drar både åt det grå och det bruna! Den suger olika i träet och varierar därför i färg.

    Anonym Camilla: Nu har vi inga småbarn och det blir inte så mycket spill (pepparpeppar...) Men färgen är ju tacksam och jag tror inte det är några problem att få bort fläckar från den. Smulor går lätt att dammsuga upp.

    Hemmabloggaren: Det är ohyvlad gran.

    Anonym Caroline: Är det mina runda kuddar du menar? I dem har jag tryckt in en vanlig sovkudde och format till. Det funkar bra!
    Stolarna har vi köpt på Miljögården i Lund.

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Måste bara instämma med övriga, helt fantastisk på att komma med nya ideér och genomföra dem dessutom. Väldigt inspirerande! Jag undrar vilken storlek du har på TineK-lampan?

    Tack för underbar läsning!
    //Evelina

    SvaraRadera
  21. Väldigt, väldigt fint! Får lust att slipa och betsa TV bänken i stugan, som jag tänkt kasta ut...Kanske får den vara kvar då:)

    Susanne

    SvaraRadera
  22. Du har det såååå fint Anna-Malin!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  23. Vilken underbar blogg! Och vilket fint bord!! Blir väldigt sugen på att göra något liknande, men är även inne på att ha ett runt matsalsbord... Hmm tål att funderas på! Underbara bilder!

    SvaraRadera
  24. Till Evelina: Tack :)
    TineK lampan är storlek XL.

    SvaraRadera
  25. Det där bordet blev ju jätteläckert. Vi ska också inreda köket med nytt bord vart efter. Men det blir till vår nya bostad i december vilket känns långt kvar. Längtar! Marie

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Vilken härlig känsla som alltid.
    Jag gillar verkligen den här underbara färgen på trä:et.Perfekt!!
    Här skiner solen så det är dags att röja lite utomhus!
    Ha det så bra
    Varma hälsningar
    Lise-Lotte & tack för den underbara inspirationen du ger via din blogg

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Vilken härlig känsla som alltid.
    Jag gillar verkligen den här underbara färgen på trä:et.Perfekt!!
    Här skiner solen så det är dags att röja lite utomhus!
    Ha det så bra
    Varma hälsningar
    Lise-Lotte & tack för den underbara inspirationen du ger via din blogg

    SvaraRadera
  28. Wow superfint! Färgen var ju tokvacker!

    Vart har du köpt mattan??

    SvaraRadera
  29. Det bidde ju supersnyggt! Inspirerande DIY-projekt! Kram, Victoria

    SvaraRadera
  30. Karin Singman Beck21 september 2010 kl. 17:31

    Malin! - du är ju makalös:) Jag är SÅ imponerat över alla dina projekt: "du hamrar o spikar o bygger ett bord.......du målar o målar med tjockt o med tunnt" :) :). Trappan är - i mina ögen - det mest fantastiska du har gjort...så himla snyggt. Ha det bra hälsar Karin (Sof.Mon.Fsk)

    SvaraRadera
  31. Fantastisk FINT vennen:)!!!
    Ikke at jeg hadde regnet med noe annet heller da;)
    Det er en så god følelse å ha skapt noe eget:)
    Det ble plutselig veldig lunt i rommet...
    JA, vi ♥ drivvedbeisen!

    Nå har vi sittet hos legen og ventet over en time på å komme inn! (alltid forsinkelser...) Måtte vekke Lukas fra søvnen sin i barnehagen, så ble litt små irritert!
    Men nå står hjemmelaget pizza i ovnen, det skal smake:)

    Nyt kvelden, og kanskje et måltid rundt ditt nye verk...?

    KLEM

    SvaraRadera
  32. Hej underbaraste du! ♥
    Jag älskar bordet! Så coolt.
    Jag måste bara passa på att säga att de hemmagjorda kuddarna i inlägget lite längre var otroligt fiina! Att du är så pysslig ;)

    KRAMISKRAMAR I MASSOR // OLIVIA ♥

    SvaraRadera
  33. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  34. For en kjempejobb du har gjort, Anna - Malin! Spisebordet ble knallfint, og det beste med det hele er at ingen har likt bord!

    Ha en fin kveld, sote deg!
    klem Nina

    SvaraRadera
  35. Fin,fint den mattan är jag också så sugen på att hämta hem...Snyggt med underredet till den färgen. Redig kvinna=)
    Annica

    SvaraRadera
  36. Grymt snyggt! Vilken känsla!!
    Grattis till ett mycket lyckat projekt.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  37. WOW!! Ble superflott!!! Jeg er imponert!!

    SvaraRadera
  38. Jag förstår att du är himla nöjd, för det blev himla bra! Både med den bordsytan och "lättheten". Verkligen läckert!

    SvaraRadera
  39. Åh så fint! Vad duktiga ni är!!

    SvaraRadera
  40. jättefint.. du har det så himla fint hemma :)

    SvaraRadera
  41. jättefint.. du har det så himla fint hemma :)

    SvaraRadera
  42. Yes! Jag hade rätt :-) Det blev jättesnyggt, vem skulle inte vilja ha ett sånt bord :-)

    Sov så gott!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  43. Blev kanonsnyggt, så duktig du är.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  44. SÅ SNYGGT!! tack för alla underbara bilder o all inspiration... fortsätt så :)
    mvh pernilla

    SvaraRadera
  45. Bordet blev supersnyggt! Jättefin färg på träet! Kram :)

    SvaraRadera
  46. Hej, Mycket snyggt bord var har du köpt betsen,vad är det för märke?

    Mvh

    Joakim

    SvaraRadera
  47. Hej Joakim:

    Tack! Betsen heter Drivved och kommer från Jotun.

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  48. Hmmmm...jag har ett slagbord fr ikea (Leksvik) som är "antikbets" eller va det nu heter. Vill måla det vitt har jag tänkt men klurar på att behålla bordsskivan i trä...fast jag o den antikfärgen går inte riiiiktigt ihop! DETTA däremot...mmmmmmm I like. Frågan är om jag måste slipa min bordsskiva först...? Och ev måla benen vita bara... Vad hette färgen nu igen?

    SvaraRadera
  49. Du kan känna Dig riktigt nöjd! SÅ snyggt blev det!

    SvaraRadera
  50. Helt forelsket i ditt nye bord vennen!!!
    Fantastisk lekkert!
    Digger din kreativitet:)
    Og for noen vakre vakre bilder av et høstdekket bord,love!
    Godeste klemmer til deg:)

    SvaraRadera
  51. Härliga bilder igen, den här höstdagen lystes upp. Snälla Anna-Maria, kunde du ge kodnumret för den underbara drivved-färgen.
    Tack för dina inlägg!

    SvaraRadera
  52. Oj så fint! Och vilken bra blogg! Här ska jag titta in fler gånger..
    Kram/Ninnie

    SvaraRadera
  53. The new table is to die for! Love it...gorgeous photography as always.

    Leigha

    SvaraRadera
  54. Hej
    Så fint bord. Det är lite svårt att se hur benen ser ut. Har du närmare bild? Köpte du dem färdiga och isåfall va?

    SvaraRadera
  55. hei,

    Det er utrolig flott hos deg:):)
    Jeg har et spørsmål anående den svarte hyllen. Hvor kan man få sånn....???

    SvaraRadera
  56. Thank you so much for sharing.........


    Use this keyword for getting more knowledge about Matbord | Barnrum | Säng furniture.click on this hypertext.

    SvaraRadera
  57. Found your blog and LOVE this table! Where did you get the base of the table? :)

    SvaraRadera
  58. Hej, vad heter det stora varuhuset där du köpt de fina benen?

    SvaraRadera
  59. Så flott bordet ble! Jeg ble inspirert!

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin