fredag 8 oktober 2010

Ny matta i vårt vardagsrum...?






Egentligen hade jag planer på att baka nu på förmiddagen men det var någon som önskade att se mattan så här är den. Jag var då ju naturligtvis "tvungen" att fixa, trixa och möblera om lite. Här ser ni resultatet! Mattan är grym, i det vackraste färger, mina färger just nu, skulle man ju kunna säga, men jag vet inte. Blir det inte lite rörigt med ränderna? Kommer jag att känna mig alltför bunden till färgerna och hur länge tar det innan jag tröttnar?
Frågor värda att fundera på och ni får gärna hjälpa mig i mitt beslut!

Jag funderar vidare över smeten till Kärleksmumsen och önskar er en härlig helg!

-Matta Day Home, Soffa Fogia, Bänk loppis-


43 kommentarer:

  1. Du har et fantastisk hjem, Anna Malin. Jeg finner mye inspirasjon her. Ønsker deg en god helg:)

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Vilka fantastiskt fina bilder, Anna-Malin!

    Jag hoppas jag blir lika duktig fotograf som du när jag införskaffat en ny kamera.

    Ha en skön helg!
    Kram J

    SvaraRadera
  3. super fin matte!!! ME LIKE:)

    Du viser alltid super masse fine bilder. Inspirerende hver dag.

    Klem fra Mirjam

    SvaraRadera
  4. Mattan är skitsnygg!!!Färger som jag gillar och du har fått till det igen lyktan på bänken var har du köpt den?.

    *** Trevlig helg ***

    Kram Mona.G

    SvaraRadera
  5. Riktigt fint, det känns väldigt du:) ha en underbar fredag fina du, kraaam M

    SvaraRadera
  6. Vännen det är skitsnyggt!!
    Otroligt fint med de jordnärafärgerna och jag tycket faktiskt bara att ränderna förstärker rummet.
    Kärleksmums låter smaskens....hade gärna bjudit in mig på en fika....fniss.
    Ha en fortsatt fin fredag
    kram kram Lina

    SvaraRadera
  7. Mattan är jättefin och passar utmärkt! Den lyfte verkligen fram bänken/borde genom den bruna färgen. Mattan gör att rummet ser "varmt" och härligt ut. Färgerna är ju ändå neutrala så du tröttnar nog inte i första taget. Tack för en fin-fin blogg! Trevlig helg! Linda

    SvaraRadera
  8. NYDELIG! Jeg tror ikke du blir lei...jeg tror heller vi er på vei litt bort fra alt det hvite og sorte og begynner å tilføre litt flere farger som de i matten din. Det blir ikke rotete...jeg syns ihvertfall det:) Det er perfekt når det ikke er perfekt...hvis man kan si det slik:)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det ser helt underbart ut! Så höstig och härlig och passar fint ihop med resten av inredningen. Men visst, jag förstår dina funderingar. Deras svartvita kanske är mer gångbar året runt.

    SvaraRadera
  10. Jättefin matta, så vackra färger och den passar som en smäck i ditt vardagsrum. Ha en riktigt skön helg!/Merja

    SvaraRadera
  11. Det är väl bara byta när du tröttnat på den!
    Fint var det i alla fall. : )

    SvaraRadera
  12. Förstår dina tankar. Den ser så fin ut där den ligger mattan. Den lyfter rummet och binder ihop allt. Mattan känns väldigt nu och du. Ibland måste man våga dra till med något. Samtidigt vet jag med mig själv att jag "dras" till olika färgskalor beroende på säsong och stämning. Nu är det mycket oranga höstfärger, men jag märker att jag i sinnet börjar dra mig mot blått, vitt, snö, vinter, is. Du blev förmodligen inte ett dugg klokare av detta, men lite tankar från min horisont i alla fall :)

    SvaraRadera
  13. Klockrent!!! Du är makalös på att få till det! Det är ju precis de färgerna du jobbar med. Men du kanske menar att du plötsligt får för dig att inreda i klara starka färger... OM det sker, då köper jag mattan av dig! *ler*

    Kärleksmumsfredag lät gott!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilka bilder och vilken skitsnygg matta!!! Den gör sig ju helt perfekt där!!
    Kärleksmums....åh vad gott!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  15. Snygg matta tycker jag!
    Funderar själv på en ny till vardagsrummet men har inte hittat nån bra än.

    Väldigt inspirerande bilder du visar idag, så tack för det :)

    Ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  16. Åh så snyggt! Roligt att få se mer helhetsbilder även om jag älskar din närbilder också! Älskar färgerna i rummet- och i mattan. precis samma nyanser som jag suktar efter nu. Trevlig helg, kram Ida

    SvaraRadera
  17. Fantastisk! Mattan är hur snygg som helst och passar så bra. Men om jag går till mig själv så skulle jag efter ett tag tröttna och känna mig bunden till färgerna... men den är skitsnygg!

    Bra svar va?!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Hei Anna-Malin.
    Kom akkurat over bloggen din. Fantastiske bilder du viser! Jeg er så skeptisk til matter selv. Så jeg vet ikke helt... Er det lov å si?
    Du har et nydelig hjem!

    Gleder meg til å følge deg videre.

    Klem, Marthe

    SvaraRadera
  19. Blir alltid så imponerad av dina fina bilder och hur du sätter ihopa dem! Lovely!!!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  20. Om du bestemmer deg for at du ikke vil ha den, send den gjerne til Oslo! Jeg liker den supergodt, så hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg til ro med den!

    God helg!
    Hanne

    SvaraRadera
  21. Jag förstår din vånda precis.

    Mattan är jättefin på alla sätt, men jag är extremt känslig för alla olika typer av mönster, och har precis bytt ut min mönstrade matta i vardagsrummet till en enfärgad.
    Det blev mycket bättre.

    Fast det är så fint egentligen, så är det något som skaver/stör mig när jag använder mönstrade textilier.
    Lite intrycksöverkänlig...

    Lycka till med beslutsfattandet och Trevlig helg!

    X-SoF

    SvaraRadera
  22. Vilket vackert hem du har! Super fin matta! Har själv ingen matta i vardagsrummet för att jag inte sprungit på rätt ännu!
    Hälsningar Sanna

    SvaraRadera
  23. Mattan är jättefin! Så härliga färger och den passar verkligen in i ert vardagsrum kanonbra!


    Kram Daniela

    SvaraRadera
  24. Snygg matta - den blir en bra bas för resten av möblerna och detaljerna. Och härliga färger som passar fint nu på hösten.
    Sen finns det väl inget som säger att man inte kan byta ut en matta, efter säsong och så. Man är ju helt klart dragen till vissa färger under vissa säsonger och just denna är väl ingen direkt vårmatta.

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  25. Fint teppe du har fått deg!
    synes det er vanskelig å finne tepper. Så derfor har jeg alt for få her i huset;)
    om du blir lei teppe vet jeg ikke;) det jeg vet er at det var veldig fint og passet så godt inn hos deg.

    ønsker deg en fin helg
    klem Kristina

    SvaraRadera
  26. HEI...

    Herlig herlig! Jeg liker rander og fargene var jo helt nydelige!
    Jeg blir alltid like glad og inspirert når jeg besøker din blogg. Takk for allt du deler ;)

    Nyt helgen!

    Klem Randi

    SvaraRadera
  27. Åh vilken höstig matta , I like alot! Passar perfekt i erat vardagsrum ;)

    xoxo'
    OLIVIA ♥

    SvaraRadera
  28. Super läcker matta, den passar ju perfekt och den bruna randen var absolut klockren i allt det grå-blåa.

    SvaraRadera
  29. Så snyggt, så snyggt! Passar så bra till dina färger och till bänken gör ju mattan sig himla bra! Får önska lycka till med beslutet!
    Ha det gott!
    /Annika

    SvaraRadera
  30. Mattan var jättefin! Och passade in fint hos dig, tycker den ger fin värme och lyfter övriga delar ytterligare!
    Och vem säger att man bara måste ha en endaste matta - man kan ju t.ex. ha ytterligare en att byta med om man nu känner för olika mörkt/ljust olika säsonger.

    SvaraRadera
  31. Tycker mattan var superhäftig, passar perfekt till bord/bänken oxå. Ha en fin och skön helg.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  32. Superfin, ser att den även finns på blocket! Kram Maria

    SvaraRadera
  33. Gud vad fint du har det! Älskar dina bilder.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  34. Ursnyggt! Var kommer mattan ifrån, om man får vara nyfiken? Tycker helt klart att du ska behålla den.

    Kram!

    SvaraRadera
  35. Hei vennen:)
    Rakk så vidt innom deg tidligere i dag,
    men tok meg ikke tid til å kommentere...
    Jeg synes teppet var kjempefint, og veldig
    deg.
    Jeg synes ikke det er "rörigt" med stripene,
    men det er klart at man låser seg kanskje
    litt med tanke på farger....?
    Uansett, så får jo du alt til å se vakkert ut,
    og du får sikkert både rosa og lilla til å
    matche dette også;)
    Selv er jeg jo så feig når det kommer til
    farger, i allefall på store ting...

    Kjempefint med benken som bord, og taklampen
    som har fått ny plassering:)
    Og så ser jeg min favorittbøker ligge der, hihi;)

    I morgen skal det snekres her hjemme!

    KLEM♥

    SvaraRadera
  36. Ursnygg:) Vill också ha en day matta men har inte kommit dit ännu. Skall flytta in och skall sedan kolla in årets mattor från Day. Ha det bäst och jag hoppas att du mår bra:) Stora kramen A

    SvaraRadera
  37. Tjingeling! Tycker den passar fintfint in hos dig och skulle du tröttna på den, är det bara att rulla undan den och ta fram till nästa höst när de där höstiga mumsiga känslorna dyker upp igen:-D
    Ha en härlig helg!
    Liv

    SvaraRadera
  38. Om Anna-Malin bestämmer sig för att inte ta mattan får ni gärna mejla sanne@kungkarusell.se, kanske att den går att skicka. Mattan är helt ny med prislapp kvar och har bara varit visningsex.
    Storlek 3x2,5 m och i 100% ull, nypris.5400:-, nu 3200:-
    Sanne/Kung Karusell/Tine K Home

    SvaraRadera
  39. riktigt snygg matta den gör sig utmärkt där i ert fina vardagsrum :) så himla fina färger du har valt att blanda in

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  40. Klart att du ska behålla den! Skitsnygg :-)

    Ha en trevlig lördag, kram Lina

    SvaraRadera
  41. Hej, har nyss upptäckt din blogg, vilken inspiration. Vilket fint hem ni har! En fråga: Vad har ni för golv som syns i bild??? Är ute efter att lägga nytt golv i sommarstugan och ert såg så fint ut. Är det ett vitoljat, 1-stavs golv i ek ? Vad är det för märke? Tacksam för svar.
    Mvh,
    Susanna

    SvaraRadera
  42. Tjusig! Mattan passade ju in utmärkt :)

    Smarrigt med kärleksmums.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  43. Hej Anna Malin!
    Är på jakt efter "brushes" till photoshop ...

    ~ Undrar nu var du hittade dom som är på bild(erna) ?

    Kram Cajsa

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin