tisdag 2 november 2010

D.I.Y...


Nu var det länge sedan jag visade ett DIY-projekt. När jag såg en bild inne hos Purple Area fick jag genast en idé. Ni som hängt med ett tag vet ju att jag fixat och trixat med flaskor förut. Detta är då så småningom tänkt som en adventsljusstake. Inget avancerat alls och väldigt snabb att göra. Jag ska pimpa den lite mer juligt, hur vet jag inte än, det får inte bli för gulligt. Men fram till dess så funkar det ju att blanda in en liten blomma eller två. Eller förresten, det behöver ju inte vara ljus i alls, tänk så fint att sätta vita och röda snitt amaryllis i.
Vill man inte ha en svart och vit jul så går det ju bra med andra färger. Matt, djupt röda flaskor med vita siffror, eller bilda ordet JUL istället för siffrorna.
Jag använde vanlig matt sprayfärg och till siffrorna använde jag mina zinkschabloner.


Vill du kika närmare på mitt förra projekt med flaskorna, ja då klickar du här.

Kram på er!!


40 kommentarer:

  1. Wow!

    Så läckert! Tack för tipset.

    Bara älskar dina bilder. Skulle du ge ut en coffetable-bok är jag först med att köpa den!

    Ha en fin tisdag!

    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Men Anna-Malin, jag fick precis samma ide från precis samma blogg =) Fast jag har tänkt att använda mig av enbart IKEA flaskor och den vita griffeltavlepennan från Granit....borde oxå kunna bli ok!?

    Skillnade mellan dig och mig tycks vara att du får saker att bli gjort med en gång...jag tänker mer än jag har tid att omsätta ideerna...suck...handlar om prioriteringar mycket iof, det vet jag. Men nu ska jag sticka till jobbet=)DET kan jag inte prioritera bort ju...tyvärr ;)

    K R a M // T i n a

    SvaraRadera
  3. så häftigt!

    jag tycker sånt är jätte fint!
    när min mamma får se det här kommer hon vilja göra det direkt!
    du kommer alltid med så fina & roliga idéer!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så inspirerande! Än en gång :)
    Tack! // tina i Umeå

    SvaraRadera
  5. Kjempe smart og ikke minst kjempe kult! Takk for tips!

    Ha en fin dag!
    Klem Nina

    SvaraRadera
  6. Sååå snyggt. Gillar dina bilder och din blogg jättemycket. Kikar in här varje dag ;-)

    SvaraRadera
  7. Så läckra!! Gillar att det inte är för "juligt" och naturligtvis dina underbara bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Pyssliga du!!!
    Urfint som alltid när du drar igång dina projekt.
    Kram och ha en fin dag
    Lina

    SvaraRadera
  9. Men gud så snyggt!!!!!!
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  10. Så fina de blev! Tänkte precis, det där bloggade Susann om häromdagen :) Gillar också egna sprayprojekt, man kan säga att det dröslar med sprayade saker hemma hos mig.

    SvaraRadera
  11. Sååå hilmans fint:) Lovely:)
    Jag har med klickat hem lite randiga kulor till min gran:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Oh - that's so great! I really like it and will try this for our home. Thank you for sharing!

    Greetings
    Silke

    SvaraRadera
  13. Vilka fina! Ska nog försöka piffa till lite gamla flaskor jag har här hemma.

    / Petra

    SvaraRadera
  14. Jo jag tackar ja', riktigt riktigt najs. Du kommer på så himla mycket bra grejer liksom.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. Perfekt! Så avis på alla dina idéer som ploppar upp hela tiden...jag varken hinner eller orkar få till några...tack för all inspiration dock! Sparar alltihop till ett bra tillfälle :-)

    Må så gott, kram Lina

    SvaraRadera
  16. Gud så smart! Blir alltid så himla inspirerad när jag tittar in på din fina blogg, speciellt nu när vi snart ska flytta till hus. Detta kommer jag definitivt göra någonting av!
    Fortsätt inspirera! Kramar

    SvaraRadera
  17. I like! Såg också bilden hos Purple Area och blev lite sugen. Jag har länge vart sugen på att spraya färg på lite allt möjligt med det har liksom inte blivit av. Vad är det för slags sprayfärg du använder, köps på typ Panduro??

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  18. Tack för alla fina rader!!

    Till Johanna B:

    Sprayfärgen har jag köpt på Biltema.

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  19. Det blev ju himla läckert. Och en unik adventsljusstake kommer det att bli.
    Sitter och spånar lite själv på hur årets adventsljusstake ska se ut hemma hos oss. Kanske är det dax att börja omsätta idéer till handling?

    Hoppas du har en fin tisdag!

    SvaraRadera
  20. Wow, så läckert.

    Vilken inspirationskälla du är!
    KRAM

    SvaraRadera
  21. Hej Anna Malin!

    Det blev ju kanonbra.
    Imponerad av det jämna resultatet :)
    Jag sprayade en stor pigtittare idag till min smycken, men det rann lite, attans att man e så klumpig!!!

    ha en fin dag
    kram madde

    SvaraRadera
  22. Superlekre!
    takk for tips.....

    RoSaLiGa

    SvaraRadera
  23. SÅ snyggt återigen! :) å då är inte jag någon favorit av svart...men dett blev läckert helt klart. Kram Annika

    SvaraRadera
  24. Helt vildt god idé, Anna-Malin (igen, igen...). Jeg har også lige lavet et indlæg hvor jeg skriver at jeg er svag for patentflasker:) Og de her var altså bare skønne - mon ikke jeg også skal lave nogle... Tak for skøn inspiration som altid - jeg skal nok linke hvis jeg også laver nogle og viser på bloggen! Ha' det godt! Knus; Heidi

    SvaraRadera
  25. UTROLIG stilig og kreativt. Tenker de kommer til å ta seg godt ut i julepynt også :)

    Fin dag til deg :)

    Lene

    SvaraRadera
  26. Karin Singman Beck2 november 2010 kl. 15:25

    Sååå kul att träffa dig, A o lilla A på stora varuhuset i söndags......men vaffor köpte jag inte 4 flaskor????? :o) Kram

    SvaraRadera
  27. Hej
    Jag måste säga att jag älskar din blogg, blir såå inpirerad. Kul att se kuddarna med bokstäver du gjort, jag har gjort såna själv jättefina. Nu vill ajg göra runda kuddar och behöver zinkschabloner, var kan man köpa dessa? Tack för en underbar sida.

    Lisa

    SvaraRadera
  28. Genialt!!
    kjempefin ide!
    god kveld
    klem Kristina

    SvaraRadera
  29. Så läckert det blev! Jag fick samma tanke att göra något liknande när jag såg inlägget hos Purple Area, får nog allt göra samma sak som du!
    Tack för en underbar blogg med massor av inspiration!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  30. Glimrende idè, Anna-Malin! De var kule og stilige. Og bildene dine blir bare bedre og bedre! Er ikke så flink å legge igjen spor etter meg for tiden, får ikke helt tiden til å strekke til alt. Men jeg følger med deg og koser meg med dine vakre innlegg! Håper du har fine dager, min venn! Klem H

    SvaraRadera
  31. Du er helt RÅ, vennen:)
    Utrolig fint med den matte overflaten!!!
    Kanskje det skulle blitt noen "melkehvite" hos meg...?;)
    Uff, nei nå er det så mye annet som står på plakaten, blir stresset bare av tanken!
    Dere hadde höstlov nå..?? Håper dere koser dere:)

    God klem fra meg♥

    SvaraRadera
  32. Åååh så snyggt!!

    Och även ljuvligt som du skrev att sätta amaryllisar i...

    Strålande idè!

    Måste kika in på Purple Area för att se vad som gav dig (och tydligen andra också,) idèen.

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  33. Great idea and those bottles are nice.

    SvaraRadera
  34. Genialt! Og så utrolig lekkert!
    U did it again, du er en tusenkunstner!
    Takk for inspirasjon og for at du deler!
    Ha en fiiin dag kjære du! Klem fra meg

    SvaraRadera
  35. Anna-Malin du är ju helt fennomenal, min absolut största inspirationskälla! Älskar allt du tar dig för med. Någon skrev något om en coffetablebook lite längre upp. Kanske inte någon dum idé, gillar tanken på att kunna ligga bekvämt och bläddra bland dina fabulösa idéer och fantastiska fotografier! Om hon är först med att köpa den är jag nummer två!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  36. Du är verkligen duktig på en massa saker.:-) Stina

    SvaraRadera
  37. så snyggt

    svart och vit jul - jo det vill jag nog köra i år

    kul! tack för insp

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin