måndag 6 december 2010

I´m in love with...


Idag blir det krispiga bilder från köket. I loooooove snön utanför fönstret, känns precis som hemma, och det ger ett vitt fint ljus inomhus. Hellre det än det grådaskiga slasket som annars brukar vara det vanliga här i södern.


Lite fix o piff har det blivit och ett plötsligt behov av att skala av.
Jag trivs fortfarande med lösningen jag gjorde förra året, de svarta hyllorna och de gamla lådorna i nischen. Där samlar jag diverse krafs, (som egentligen inte alls har med köket att göra.)


Nytt på väggen, en ny medlem i familjen, nämligen den fin fina betongtrofén. Först hade jag tänkt att den skulle sitta på den svarta väggen i vardagsrummet men ändrade mig. Här sitter den som en smäck!


-Betongtrofé, Lotta Rudbom-


Nu väntar jobb och sedan ett besök på stan. Jag behöver definitivt ett par nya varma kängor som både passar på arbetet och på fritiden! Förslag någon?

Kram på er!!



39 kommentarer:

  1. Åh vilken fin väggdekoration - gillar! :-)

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder och saker!

    Ja, visst är det fint och juligt ute nu med all snö, härligt.

    SvaraRadera
  3. Wow! That one is nice!!

    Best wishes, Ilona

    SvaraRadera
  4. Så vackert!!!
    Varma hälsningar
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  5. Gillar´t !!

    Så läcker skapelse på väggen.

    Lycka till med nya skor

    kramar @nette

    SvaraRadera
  6. Tipsar dig om kängor från Scorett som jag köpt, av märket Canada Snow. de är så sköna

    Ha en bra dag!

    Linda

    SvaraRadera
  7. godmorgon! Vilken fin betongtrofe!!! Jag har Timberlands svarta snökängor med snörning.
    Helt underbara

    Kram madde

    SvaraRadera
  8. And I'm in love with your blog!

    ..Og hjemmet ditt. Alltid herlig inspirasjon som jeg er nødt til å titte innom hver dag. Tusen takk:)

    Ha en herlig uke!

    SvaraRadera
  9. Betongtrofeet var helt fantastisk!! Herlig kontrast mellom svart og hvitt på kjøkkenet ditt.

    Kitty :)

    SvaraRadera
  10. Hvor er den bare sej:) Er også vild med din beton-fyrfadsstage - er det en du selv har lavet? Nydelige billeder som altid, Anna-Malin! Knus; Heidi

    SvaraRadera
  11. Denne veggdekorasjonen er virkelig morsom! :)))))
    Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  12. Åh vad fin "trofé"!

    Hänger du med på: http://piccolacasa.wordpress.com/2010/12/06/nytt-tema-huset-runt-pa-11-dagar/ ?
    Vore så kul!
    Kram Christin

    SvaraRadera
  13. Så himla fina bilder du tar =)
    En fråga bara, om man får fråga då vill säga?
    Men Ert bord, vart har ni köpt det??

    PS:tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  14. Betongtrofén är så fin. Har &-tecknet från Lotta och har varit inne många gånger och tänkt beställa även denna. Du har det så fint!

    Canada snow kanske? Jag har inte dem själv men jag tycker att de ser både varma och snygga ut (finns ju några olika modeller) och hoppas själv att tomten har ett par till mig i sin säck :)

    /Kristina

    SvaraRadera
  15. Jag gillar mina curlingkängor, vilken fin trofe. Det är väl fint med gamla trälådor...Det använder jag också.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  16. Så kul att se min trofé på väggen hos dig! Vilka fina horn den fick!!! Bra ide med trälådorna, både snyggt och praktiskt! Måste få fråga jag också, vad är det för bord ni har? Jättesnyggt!

    Betong troféerna finns att beställa i min webbutik, för er som vill ha en egen! www.mangarum.se

    ha det bra! Kram Lotta Rubom

    SvaraRadera
  17. Fantastisk. Elsker hjortehodet :) GOd førjulstid :)

    SvaraRadera
  18. Finfin betontrofé ska kolla in den i butik tror jag!

    Ang kängor så behöver jag oxå ett par, vinterstövlarna blir lite kalla i tårna i snön!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Ja, visst är det underbart vackert nu när det är vitt både inne och ute!

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  20. Hej
    Har en fråga den ljusa mattan är den från IKEA? om inte var har du köpt den.
    Är den mjuk att gå på eller??

    SvaraRadera
  21. Hej igen
    Menade den i vardagsrummet mattan
    Fin blogg!!

    SvaraRadera
  22. Jag döööör... det är så snyggt hos dig!! Du lyckas med det jag inte kan- att skära ner och minimalisera. Jag önskar jag kunde. men alla är vi ju olika...

    SvaraRadera
  23. B
    E
    A
    U
    T
    I
    F
    U
    L

    Lots of love Loellan

    SvaraRadera
  24. Tusen tack för alla fina kommentarer!!

    Till Lotta Rudbom: Tack!! Visst gör den sig himla bra där med sina "horn" av lärk :)

    Till Maggan (och Lotta):
    Bordet har jag byggt själv med hjälp av brädor, drivvedsbets och bockben. Ni kan kika närmare på det här:

    http://heltenkelthosmig.blogspot.com/2010/09/diy-projekt-avslutat.html

    Till Anonym: Mattan i vardagsrummet hittar du här:

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60050172

    Den är mjuk men lite grov i strukturen så det blir en härlig massage under fötterna :)

    Till Hallingstad: Betongljusstaken har jag köpt på Granit.

    Kram på er!!

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  25. UNDERBARA bilder! Jag skulle kunna flytta in där på en gång! :)
    Och jag har haft funderingar på att införskaffa en svart tolix också (har en vit), blir bara mer sugen efter de här bilderna!

    SvaraRadera
  26. Hejsan! Jag undrar vart du köpt dina fantastiskt fina lampor som hänger över bordet?

    SvaraRadera
  27. Fullkomligt älskar din ren!:)
    Ha det gott!

    //Vera

    SvaraRadera
  28. Ja visst är den fin. Hämtade ut min egen igår på posten, så den har int kommit upp än. Den ska upp på en tavelvägg som det ser ut i nuläget, men jag är som du och flyttar runt ofta så jag har redan en annan plats åt den som den får då jag tröttnat :) Är sugen på hennes cirkusposter också, det är verkligen cirkus hos oss varje dag, med en treårstjej i sina bästa dar och en tremånaderstjej, hund, kanin och fåglar. High life! Älskar fortfarande din blogg, kommer hit ofta för tt kolla runt på dina gamla inlägg, tio gånger bättre än en tidning :) Hälsningar Sara

    SvaraRadera
  29. Det är sååå fint hemma hos dig!!!
    Har du målat din trofé? Den ser vit ut, medans den ser betongfärgad ut på Lottas hemsida?

    Tack för en superblogg!!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  30. Hej på dej!

    S n y g g t
    och en underbar blogg

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  31. Ha ha! Den var riktigt rolig OCH fin! :)



    ...

    SvaraRadera
  32. Fint som alltid!
    Jag älskar också vinterljuset som snön ger, det är mitt favvoljus. Vad fin den lilla tagen med granarna var =)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  33. Hej vännen,
    alltid lika kul att titta in hos dig! Den väggdekorationen går verkligen inte av för hackor, helt enkelt störtläcker!

    Hälsningar monica

    SvaraRadera
  34. Du är ett geni..,allvarligt så tänker jag så varenda gång jag njuter av din sida!

    Hoppas du hittade några varma och bra skor!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  35. Bally culingkängor. Varmast och bäst. Håller i mängder av år. Det är mitt bästa vintertips för fötterna.

    SvaraRadera
  36. Hittade precis din blogg. Jättefin och inspirerande :)

    Har en fråga: hur har du fått till den ruffiga färgen på träbackarna? Är det något du betsat eller har du lyckats hitta så fina? Är så sugen på att göra alla gamla trälådor här hemma lite finare.

    Jättetacksam för svar!

    /F

    SvaraRadera
  37. Till F:

    Lådorna var så när jag köpte dem.
    Men om du köper betsen i kulören Drivved från Jotun så kan du få ett liknande resultat. Den är jättefin!

    Lycka till!

    Mvh
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  38. Hur har du målat trofen?
    Har precis fastnat för din blogg och läser den dagligen :-)

    Kram Sabina

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin