onsdag 22 juni 2011

Dagens skörd...



(Fotot av mig har Axel tagit. Till redigeringen använde jag mig av Florabellas Color & Haze actions)

Efter jobbet idag åkte jag och pojkarna och plockade jordgubbar. Tanken var först att vi skulle plocka så jag kunde göra sylt och saft. Men med tanke på att midsommar är på fredag, vi ska ha gäster, jag har ett fotojobb som ska redigeras bums, plus att jag inte riktigt har läget under kontroll, så fick det bli ett par liter jordgubbar till mellanmål istället. Himla gott.



Nästa gång vi ses hoppas jag kunna presentera en ny tävling. Kul :)  Nu, tillbaka till bilderna.

Kram på er!!





20 kommentarer:

  1. Så vackra jordgubbarna blev i dina skålar! En njutning även för ögat! Men du brukar få till det :-)

    SvaraRadera
  2. Jordgubbar är bland det bästa jag & mina pojkar vet! Fina skålar! :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga jordgubbsbilder :) Ha en skön midsommar!

    SvaraRadera
  4. For et flott bilde av deg i jordbæråkeren!! Hvor kommer din nyydelige tunica fra?

    SvaraRadera
  5. er det allerede nordiske jordbaer!!! Aaaaa som jeg gleder meg til aa komme hjem!!!! Foresten hvor er tunikaen din fra???
    Jammen skal jeg proeve aa faa til at ungene mine kan vaere med paa aa plukke jordbaer i aar - det har de aldri gjordt.
    Ha en kjempe fin Sankt Hans!!!

    SvaraRadera
  6. Hei vennen:)

    For et nydelig bilde Axel har fanget av mamman sin:):)
    Vakker er du!
    Kjenner jeg savner å få på meg mine Hunters, beina er
    så hovne om dagen....!!!
    Og så jordbær.... Jeg fråtser da det jo brått blir slutt når
    ammingen starter;)

    Du har mail forresten...;)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Extra gott när man har plockat dem själv;) Tycker att du gjorde rätt i att ta det beslutet, safta och sylta kan vänta, bättre att njuta av nuet! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Så fin du är! Och så härligt med egenplockade jordgubbar. Det ser så gott och fint ut i din fina skålar.
    /Kristina

    SvaraRadera
  9. Så mycke godare än jordgubbar med mjölk kan det väl inte bli...
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  10. Mer bilder här, på vackra, fina dej, säger jag bara!!! Underbar bild!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bild på dej - Duktig son!
    Jordgubbar - smaskens, ett av det bästa på sommaren.

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder som vanligt!!!
    Köpte mina jordgubbar idag utanför Kvantum :) Får bli självplock på midsommar, tidigt :)

    SvaraRadera
  13. Jordgubbar kan vara något av det bästa som finns. På riktigt.

    SvaraRadera
  14. Ljvuliga bilder som vanligt! Vad är det för Tunika du har? Såå snygg! Ha en riktigt trevlig midsommar! Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig sommar bild! Finaste tunikan, tar gärna emot tips var du köpt den, Undrar Petra

    SvaraRadera
  16. Hej
    härliga bilder och mums för jordgubbar...
    önskar dig en skön skön midsommar med vänner och familj.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bilder! Älskar just den där vintage känslan. Jag tycker Florabellas actions är jättefina men tyvärr lite dyra. Har hittat lite billigare alternativ dock och så finns det ju mycket gratis. :-)
    Tänkte göra ett blogginlägg med tips.

    Ha en fin dag!
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  18. Om du berättar vart du köpt den vackra tunikan blir jag och många glada :o) --- Jättefin!

    SvaraRadera
  19. Oj så gott det såg ut, jordgubbar till midsommar är verkligen ett måste

    SvaraRadera
  20. 'Swedish Summer' in a bowl!! Wonderful!

    x Charlotta

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin