onsdag 6 juli 2011

Vår uteplats, svar på frågor och vinnare...











Den frågan jag får mest av via mail just nu, (förutom vad jag använder för kamera och objektiv) är var jag köpt möblerna till uteplatsen och vem det är som tillverkar dem. Så idag bjuder jag på bilder som den ser ut just nu, ja uteplatsen alltså, närmare bestämt imorse :). Tillverkaren är Tine K Home och jag har köpt dem hos Tyrastina. Nu vet jag att det kan vara svårt att få tag i dessa möblerna just nu, eftersom de är slut på lager i Danmark. Jag vet att Tyrastina hade några få kvar för någon vecka sedan så det är värt att prova där. Stilen på möblerna passar mig perfekt och det går att ändra uttryck med enkla medel, bara genom att byta färg och form på kuddarna.

Häromdagen blev jag kontaktad av hemmakanalen.se just angående uteplatsen. Kul :) De frågade om de fick visa mina bilder. Om du klickar här så kan du se mer.

Tillsist är vinnaren av Tine K kudden dragen och det blev Amelia som vann den randiga kudden. Grattis till dig!! Jag återkommer med fler fina tävlingar senare i sommar.

Kram på er!!




43 kommentarer:

  1. Fantastiskt vacker uteplats med den rätta medelhavsfeelingen som jag tycker så mycket om!

    Var hittade du den dösnygga skinnpuffen?

    Carina

    SvaraRadera
  2. så utruleg vakker uteplass du har!
    som ein draum ;)

    -klem til deg

    SvaraRadera
  3. Vilket otroligt mysig uteplats. Jättefina möbler i bambu. Kul med lite annorlunda, jag fick en medelhavskänsla.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Det ser riktigt mysigt ut på din fina uteplats! Möblerna är superläckra!!
    Grattis till den lyckliga vinnaren!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  5. Jätte Jätte fint, jag väntar fortfarande på mina bambusoffor!
    Men väntar man på något gott...

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Hej vännen,
    Super fint och mysigt vid din uteplats.
    Jag gillar din nya header också - super fin.
    Ha en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Otroligt vacker uteplats! Förstår att Hemmakanalen vill använda bilderna som inspiration till oss vanliga dödliga ;)

    Vilken fin header du har nu förresten.

    SvaraRadera
  8. Oj snacka om harmoni - du har det fantastiskt fint! Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Superduperfint :)
    Jag måste få veta, vad har ni satt upp i pergolataket?? vi har precis byggt en pergola och vill ha något i taket men inte riktigt vetat VAD... NU vet jag :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. For en gjennomført kul uteplass!! Synes du har en nydelig blogg og et lekkert hjem rett og slett:-) Har fulgt deg anonymt en stund men har lagt meg til som følger nå.

    Har akkurat begynt å blogge selv. Ta gjerne en titt på bloggen min:
    karlotteshjem@blogspot.com

    Ønsker deg en super sommerkveld på den herlige uteplassen din;-)

    Hilsen Karlotte

    SvaraRadera
  11. FOR EN NYDELIG uteplass!!
    God sommer, håper du får mange fine dager på den fine uteplassen din!;)

    Klem, Regine!

    SvaraRadera
  12. Uuuunderbart!!
    Riktigt som ett extra rum utomhus!
    Kul att du får vara med på Hemmakanalen, perfekt!

    SvaraRadera
  13. Åh det ser helt ljuvligt ut! Ni måste älska att sitta där ljumma sommarkvällar. Så otroligt fint :)

    Anna

    SvaraRadera
  14. Jättefin uteplats... jag har oxå en sådan fin soffa på min veranda. Väntar nu bara på fåtöljerna som inte kommer förrän i oktober!!! Men den som väntar på något gott...:-D
    Ha en riktigt fin sommar!
    Liv

    SvaraRadera
  15. Elsker uteplassen deres, virkelig helt nydelig!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar uteplats! Du har verkligen öga för att få det fint och harmoniskt.

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  17. Så härlig uteplats du har..där skulle jag gärna sitta och vila...

    kram!

    SvaraRadera
  18. Men oj oj oj. Vilken dröm uteplatts du har!
    Där skulle jag gärna sitta och dricka pink limonade i solen.

    Ha en fin kväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  19. Såå OTROLIGT tilltalande, du är så duktig :)
    Jag blir mållös...

    Anna

    SvaraRadera
  20. Vilken oas uteplatsen är. Jag förstår att du trivs där.

    SvaraRadera
  21. Väldigt, väldigt snyggt. Du har ju det där i fingertopparna. Sträck på dig - du är värd all uppmärksamhet du får!

    SvaraRadera
  22. ÅH, vad kul att hemmakanalen vill visa din uteplats! Grattis!

    Den är verkligen något utöver det vanliga. Precis som allt annat du gör... inspirerande vackert! Tänk att få sitta där och bara njuta av sommarkvällen. Lovely!

    Vi hörs snart! ;)
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  23. Supersnygga möbler! Härlig uteplats.

    Kram Elina

    SvaraRadera
  24. For en kjempefin uteplass. Elsker tremøblene og puffen.

    SvaraRadera
  25. Helt enkelt en fantastisk uteplats! Så underbart mysigt och inbjudande. Vilka fina bilder du tar. Jättefin och inspirerande blogg!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  26. Oj så fint! Jag förstår att hemmakanalen.se ville göra reportage :)

    SvaraRadera
  27. tack ska ni ha för fina ord!!

    carina: tyg "puffen" har jag köpt via en god vän, tyvärr vet jag inte var den kommer ifrån.

    marie: det som sitter i taket är pinnar av pile som är ihopsatta med ståltråd. det säljs på rulle i olika mått och vi har köpt det på bauhaus.

    kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  28. estilo y buen gusto
    un blog precioso
    saludos

    SvaraRadera
  29. Jättefin uteplats!!! Önskar veta var du köpt den fina marockanska lampan - har letat efter en sådan lääääänge - hoppas hoppas den finns att köpa fortfarande. Fina foto som alltid - keep on. MVH Marie från Skåne

    SvaraRadera
  30. tack marie!

    lyktan som jag tror du menar kommer från affari.
    jag hittade bara den lilla modellen här:

    http://nyhlindesign.se/index.php/utvalda-produkter.html

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  31. Hittade hit via Fiffiga Systrars blogg.

    Vilken u n d e r b a r uteplats Ni har!
    Snacka om att den ger inspiration.
    Idag provade jag betonggjutning för första gången. Så snart har jag också ett rabarberbladsfat :)

    SvaraRadera
  32. For en NYDELIG uteplass!! Drømme drømme.....:)
    Kan jeg få spørre hvor du har kjøpt den lange "rekka" med sorte lyspærer?

    Skjønner at du trives her, det hadde jeg og gjort;D Så flink du er å få det til!!!

    SvaraRadera
  33. Vilken härlig uteplats. Underbart mysig.
    Ha en fin fredag.

    Kristina

    SvaraRadera
  34. Nydelig utepla!!!! Men hvordan er taket laget? Og av hva? klemz Grethe

    SvaraRadera
  35. Uteplatsen är verkligen super fin!

    Hoppas ni har en härlig resa!

    SvaraRadera
  36. Hej Anna-Malin!
    Du har sån fin uteplats att jag inte kunde låta bli att blogga om den i vår inredningsblogg......hoppas det är ok för dig. Du kan se inlägget här:
    http://stylemagazine.se/bloggar/saraochdora/?p=745
    Mvh, Dora

    SvaraRadera
  37. WOW, den uteplassen er noe av det vakreste jeg har sett!
    NYDELIG alt rett og slett :)
    Du INSPIRERER som alltid og jeg får lyst til å ta fatt på nye prosjekter, selv om kl er 00:30!!!
    jeg lar meg imponere...
    Klem May Helen

    SvaraRadera
  38. For en fantastisk flott uteplass du har! Likte veldig godt møblene fra Tine K ;-)
    Fortsatt god sommer.
    Klem fra Karianne

    SvaraRadera
  39. lindas varandas, é uma pena que agora aqui estamos no inverno, os moveis são lindíssimos, aqui tem uns parecidos, mas os teu são mais chiques.
    tenha uma ótima semana...

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin