fredag 11 november 2011

Bilder från vårt kök...



Idag passade jag på att ta några bilder från köket. Det gäller ju att passa på medans det fortfarande är ljust. Grejen är den att jag är inne i en "nu-måste-jag-göra-om" fas. Och jag har i vanlig ordning börjat lite överallt. I köket, i Antons rum och i sovrummet. Samtidigt.

Men nu var vi ju i köket. Som ni kanske kan se så har jag plockat bort hyllorna från väggen. Jag bytte ju ut betonghyllorna mot svarta trähyllor. Sedan ville jag ha lite förändring igen och skruvade ner hyllorna och satte dit vårt stora franska vitrinskåp. Det kändes ju inte ett dugg luftigt så nu har jag flyttat bort det och kvar är just, ingenting annat än en vit tom vägg. Och från de här vyerna ser det ju inte så tokigt ut. Men...
Kommer man från det här hållet ser det ju ut som vi håller på att flytta?! Minst. Jag är glad för-, och kräver, vita tomma väggytor lite här och där, men det här känns inte bra.

Så nú är då den stora frågan: -Vad ska jag ha där? En stor tavla, en spegel, ett litet halvmånebord, ska jag sätta tillbaka vägghyllorna? Eller ingenting alls? Kom gärna med förslag och under tiden funderar jag vidare på mitt håll.

Och för er som ev. undrar, så kommer här lite länkar:

Ny randig matta Day Home/Blackballoon, Gammal stege och keramik/Enkla Ting, Lampa Tine K/Tyrastina, Lampor ovanför diskbänken/Toldbod av Louis Poulsen, Träsoffa/Butiken, Stolar/Eames

Ha nu en riktigt fin fredagskväll!



53 kommentarer:

  1. Så fint kök, och så fina bilder du tar, trevlig fredagkväll

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Malin!

    Om jag får komma med råd och åsikt så tycker jag ABSOLUT att du ska ta tillbaka betonghyllorna me koppar på. Det var så fantastiskt fint och jag har tittat suktande på de bilderna många gånger. Lite rufft, varmt och stilfullt.

    Trevlig helg! /Linda

    SvaraRadera
  3. Herlige bilder:)
    Men jeg er jo enig, det er ikke mye "anna-malinsk" over en tom hvit vegg;)
    Kjenner jeg det rett, står nok veggen snart i ny drakt, og resultatet blir nok som vanlig f.a.n.t.a.s.t.i.s.k!

    Nå er det helg, vennen:)
    KLEM

    SvaraRadera
  4. "DEG rett", skulle det jo stå...;)

    SvaraRadera
  5. Marrakechvägg! Annars gjorde jag ju ett tjusigt grafiskt motiv åt dig när du var sjuk :)

    SvaraRadera
  6. Men vilket fint kök!!

    Härligt att du länkar till affärer det är alltid kul med nya tips =)

    SvaraRadera
  7. Jag lutar nog också åt att dina
    betonghyllor skulle tillbaka,
    de var så fantastiskt fina med alla dina underbara muggar på.
    Tråkigt med helt enkelt RÄTT

    Trevlig helg/åsa

    SvaraRadera
  8. Superfint kök!! Verkligen fräscht!! Jag röstar på att du hänger upp vägghyllorna igen, de är jättefina! Skulle bli snyggt med en stor tavla också, men mer användbart med hyllplanen!

    Trevlig helg!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Hur lyckas du ha så glänsande o rena golv? Moppar du var dag? Ser ju så himla fint o fräscht ut!

    SvaraRadera
  10. nej men oj, hur kunde jag glömma ditt fina konstverk emma ;)
    lycka till i helgen!!!

    110 kvadrat:
    oh nej! här moppas inga golv varje dag! jag vågar knappt säga när jag gjorde det sist :-Z Låt mig säga så här: -Golven är väldigt tacksamma att fota. Och ser så glänsande ut på bild. I verkligheten är de mycket mattare matta och inte alls så skinande ;)

    /Anna-Malin

    SvaraRadera
  11. Så fint!!!

    Jag letar också efter nått att sätta upp på väggen i köket nu efter att vi målat om :)

    SvaraRadera
  12. VILKET KÖK! jag kunde inte sluta titta på den första bilden. Det kändes så perfekt alltihopa. Det är förstås jättesvårt att bedöma utgående från bilder. Men jag röstar nog på ingenting alls eftersom jag tycker det såg snyggt ut :)

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder och köket är super fint.

    Jag förstår vad du menar, lite tomt blev det allt. Och jag kan tänka att det inte känns helt i balans med andra väggen (btw - tavlan blev super fin där). Kan du inte få till en tavelvägg med dina fantastiska foto blandat med några tomma ramar?!?

    Du kommer säkert på något alldeles fantastiskt - det brukar du göra!
    Njut helgen!
    Kram J

    SvaraRadera
  14. Hej,
    Jag tror att det blir lite mer mysfaktor i ditt fina kök med antingen en tavelvägg med olika storlekar. KÄnner igen mig i att man grejar överrallt samtidigt:)Tack för din inspiration!
    kram Niina

    SvaraRadera
  15. Vad kär jag blir, du har ett underbart kök! Hm jag skulle nog satsa på en stortavla eller halvmånebord. :)

    Ha det så gott! Kramar från Halmstad

    SvaraRadera
  16. Vackert...

    En stor effektfull tavla tänker jag...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  17. Absolut en tavla med färg. Tryckt eller oljemålning. Men med färg. Svart vitt blir så kallt annars.
    ni har så fint.

    SvaraRadera
  18. Pilaster i drivved eller samma bets som du har på bordet. Med en massa mysiga kokböcker, inspirationsböcker och all din fina keramik. En trave lite så slarvigt med en skål på med ett träpärlband som hänger ut.. mumma!

    SvaraRadera
  19. En tavla är aldrig fel tycker jag, men det beror väl på att jag är något partisk i den typen av frågor!

    SvaraRadera
  20. Så fint i köket så. Den tomma väggen ser ju ut precis som väggarna i vårt hus gör överallt. :) Men så lever vi ju också precis flyttat. Fast jag börjar bli lite trött på att inte ha det ombonat..

    Kramar till dig och önskar en fin helg!

    SvaraRadera
  21. Vilket fint kök!! Snygg mix av nytt och gammalt!!

    Trevlig helg /Linda

    SvaraRadera
  22. Lekkert :) åååå du må jo stortrivst på det kjøkkenet! :)
    Henriette

    SvaraRadera
  23. Gillar verkligen din inredningsstil och alla underbara bilder.

    Kan du inte byta vägg på stegen och ställa den där hyllorna var.

    Helena

    SvaraRadera
  24. Hej svejs!
    Jag röstar för att du flyttar stegen till den tomma väggen, samt höjer gardinstången ända upp i taket o lägger ner gardinerna så du får en känsla av att taket är högre!!1(oj vad präktigt med ett extra förslag som du inte ens bad om....) Trevlig Helg!/Dekoratrisen

    SvaraRadera
  25. Medans du funderar kanske en stor härlig grön växt lr en liten på en pall kan göra sig bra så länge =) Super fint kök =) Längtar tills den dagen jag oxå får en fint kök =)

    /TC

    SvaraRadera
  26. Oj vad snyggt! Jag tyckte mycket om dina betonghyllor. Kram

    SvaraRadera
  27. Så vansinnigt fint du har det (som alltid)! Är det kan hända kudden som jag sytt som ligger där så fint på den lilla bänken? Kul att den kom till användning i ditt fantastiska hem!!

    Önskar dig en strålande helg!

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  28. Xmas wall decals would be fun, temporary and give you a little more time to think.
    xmichelle

    SvaraRadera
  29. Jättefint kök du har! Ibland måste besluten mogna fram. Och jag vet precis hur det är att börja med massa projekt både här och där...Trevlig helg //kram maria

    SvaraRadera
  30. Hej på dig

    Älskar ju dina betong hyllor....
    Men kanske en stooor svarta tavlan att skriva allt viktigt på. Nåt kökigt tycker jag d'e ska va. Terese ide( Hedvig och jag) tyckte jag om. En svart vit kakao tavla eller Andy wharhol kanske.....

    Är alldeles övertygad om att det du gör kommer att bli skitsnyggt :-)

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera
  31. Kanske den här coola slingan från Granit? Hängande lite nonchalant från taket vid väggen? Spikad och formad som en stjärna på väggen till jul?
    http://www.granit.se/filearchive/thumbs/7723-144.jpg

    SvaraRadera
  32. En fin tavla i svart/vitt eller kanske i nån annan lugn mysig färg från nått häftigt museeum kanske skulle passa bra. Du är så duktig med färgtoner så du borde ha lätt för att fundera ut något bra. Ser fram emot resultatet. Oavsett vad du gör så blir det nog bra för du är så duktig.
    Prova att flytta den andra tavlan först tillfälligt så får ni känna efter. Lycka till!

    SvaraRadera
  33. Eller så ställer du bara dit den fina stegen, och låter den fylla upp väggen. Lagomt & vackert utan krusiduller:)

    SvaraRadera
  34. Det är ju så otroligt fint, ditt kök, men jag håller absolut med om att något bör finnas på väggen. Inte en spegel tror jag. Det är inte trevligt att gå in i en spegel, och det ser ut som att man går från ett rum och in i köket den vägen. En tavla kan göra skillnad. Personligen var jag väldigt förtjust i betonghyllorna. Jag tycker de kontrasterade så fint mot det moderna köket...
    Helt säker är jag dock på att det du så småningom väljer kommer att bli super! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  35. Hejsan svejsan tjohejsan!
    Jag gillade betong hyllorna men blir man trött så blir man.
    Kanske en avlång enorm anslagstavla. Så kan du byta ut saker på den när du vill.
    Ha foto eller inspiration på den. En ljusslinga runt den så lyser fint till jul.
    En tanke från mig.
    Ha en fin lördag.
    Kramar från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  36. Kjempelekkert kjøkken! Jeg syns den bare veggen var fin :-)

    SvaraRadera
  37. tyckte också betonghyllorna var
    superfina där, ~ fin balans!
    oj vad jag kommer njuta hos
    Dig när det äntligen blir kaffedags..
    det ser jag redan härifrån! :)
    vad sägs annars om;

    http://honeypielivingetc.blogspot.com/2011/11/fagelviskande.html

    .. fast då ska man ev. ha lite råa
    väggar ..?

    *bråttom bråttom* stor kram !!

    SvaraRadera
  38. Oj, vilket drömkök! Ser taget ur ett inredningsreportage. Superfint verkligen! Dessa bilder ska jag ta med mig i mitt ritande av hus.

    Personligen så skulle jag antingen låta väggen vara som den är eller sätta upp en tavla med mycket färg för att bryta av :-)

    Ha en trevlig helg,
    Malin

    SvaraRadera
  39. Åh vilket fantastiskt kök! Nu fick jag inspiration i massor tills vi ska bygga upp vårt nya kök!

    SvaraRadera
  40. Har precis börjat följa din blogg och fått så mycket inspiration.. har samma stil på inredning som dig men saknar sista touchten... har nu börjat fixa till det sista i alla våra rum.. kommer bilder på min blogg. kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  41. Hej igen..
    Har nu tittat på massor av dina inlägg och blir så nyfiken på ert underbara hus: var bor ni, har förstått att det är i närheten av Helsingborg, har du inga bilder utanpå huset? Själv bor jag i Laröd och jobbar också på förskola:-).
    Kram

    SvaraRadera
  42. Ett litet tips till köksväggen. Såg på en restaurang i Norrtälje, som jag själv ska försöka mig på att snickra ihop.
    Svart-krit-tavla, med en enkel men ganska djup ram runt, tänk en stor låda med en åtta tio cm kant.
    Man kan skriva saker på tavlan, och ställa tex ett litet värmeljus på tavlans djupa kant. Den jag såg på restaurangen, hade också spotar i överkant på ramen.
    Jätte mysig blogg du har, blir inspirerad massor. Kram

    SvaraRadera
  43. I loved your kitchen WITH the shelves....and cups, and bowls, and...
    Hugs Tanja

    SvaraRadera
  44. Inga tips från mig, du är så duktig på det där A-M. Ville bara önska er en fin lördag :-).
    Kram Sanne/Tine K

    SvaraRadera
  45. Guuud va snyggt !!!! I love it.
    Tack för en superbra blogg, en favorit :)))
    Kram
    Annica

    SvaraRadera
  46. så roligt att ändra "lite"..och ibland behöver man några dagar att känna efter..
    jag skulle nog staplat några gamla äppellådor med ved i..för att få harmoni med en enkla avskalade till den gamla stegen och veden;))

    Vidakram

    SvaraRadera
  47. Tusen takk for fantastisk inspirasjon Anna-Malin!!:) Nydelig!

    Ønsker deg en god natt og fin søndag i morgen!

    Godklem fra Norge, Jorid

    SvaraRadera
  48. Superfint kök! Du tar så fina bilder :)

    SvaraRadera
  49. Hej Anna-Malin!

    Du är ju så bra på att pyssla till det så du kommer nog att känna vad som blir bäst. Mitt tips är dock att du sätter tillbaka de läckra betonghyllorna. Det var så fint med alla dina fina muggar på dem. Sedan kan du ju alltid ställa dit någon eller några av dina fantastiska bilder.

    Lycka till
    /Kerstin

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin