torsdag 23 februari 2012

Rosa torsdag...




Det här är inte tänkt att vara någon eländesblogg. Men idag har jag varit hos läkaren för jag vet inte vilken gång i ordningen. Jag har nåt skit i kroppen som hängt med ända sen jul och det vill inte ge med sig. Feber i sjudagars cykler, med en otrolig trötthet som följd. Hursomhelst så fick jag nog imorse och nu har jag hämtat ut min medicin som jag hoppas ska vända den här onda cirkeln. Men istället för att åka hem och fortsätta sura stannade jag och köpte rosa ranunkler, vispgrädde och vaniljhjärtan och unnade mig en riktigt god fika i ett solfyllt kök.

Det finns hopp.




Och jag passar på att tacka allra ödmjukast för alla fina fina kommentarer ni lämnar.
Det värmer extra i dagar som dessa. Tack.




58 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder i lekre farger! Har også et innlegg på bloggen min med rosa blomster. Nå er det ikke lenge til vår snart!

    Ha en nydelig dag!

    Klem Lene

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder!

    Krya på dig!
    /Anna.

    SvaraRadera
  5. Usch tråkigt! Vet hur det känn, vart småkrasslig i över en månad.. suck.
    Nu vill vi ha energin och kraften tillbaka så vi orkar möta våren ;)

    Himla fin rosa kopp :)

    Kryapåkram! ;)

    SvaraRadera
  6. Men raring, krya nu på dig ordentligt! Hoppas du fick dunderpiller av doktor:)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Bra att du tar hand om dig! Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Det ser underbart ut! Krya på dig nu! Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder!♥
    Krya på dig!
    Kram!
    Anne

    SvaraRadera
  10. Krya på dig. Var till doktorn igår av ungefär samma anledning, plus en hosta som vägrar gå över. Virus sa han bara och skickade hem mig igen. Jag får hoppas på att det är övergående snart, för det är otroligt tröttsamt att gå på halvfart.

    Underbara bilder du bjuder på, likaså i det tidigare inlägget om din kontorshörna, du har sånt sinne för det estetiska...

    Kram

    SvaraRadera
  11. Tusen kramar till dig Anna-Malin som ger av din otroliga energi, så att man själv får energi och ideér till våra hem. Jag hoppas att du snart mår bättre och får ladda av all vårsol som vi har att vänta. Din blogg är som att öppna en ask med goda chokladpraliner, massor av överraskningar. Inga äckliga praliner finns här inte ;-))))
    Från Malin i Söderhamn

    SvaraRadera
  12. Usj, så utrolig slitsomt å ikke være i form
    - og så så lenge! Krysser fingrene og sender
    gode tanker for at du skal blir bedre snart.
    I mens får de kjipe dagene bli litt gladere
    med rosa, ranukler, vaniljehjerter og krem
    - og med viten om at de nydelige bildene
    dine gjør dagen min bedre : )

    God bedring!

    SvaraRadera
  13. Ja, krya på dig nu!! Om det hjälper, tycker jag nästan du överträffat dig själv med dagens bilder. Helt underbara!!! Så är jag också en rosanörd emellanåt. Klem

    SvaraRadera
  14. Åh så läckert! Ser heelt underbart ut! Blev fikasugen oxå! :)

    SvaraRadera
  15. Fick du veta vad det kunde vara? Har nämligen också feber i omgångar (med några dagar på 37,8 typ mellan) sedan jul. Ligger hemma och deppar idag! Det är hemskt! På vårdcentralen tar de prover, men hittar ingen förklaring...
    Dina bilder är underbara och upp piggande!!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. Lovely photos, do hope you start to feel better soon.

    SvaraRadera
  17. Krya på dig och vilka fantastiska bilder, älskar den rosa färgen kram

    SvaraRadera
  18. Krya krya! Och då brukar färska blommor och fika funka bra! :)
    Underbart fint du fått det på övervåningen!

    Kram från öjn!

    SvaraRadera
  19. Äsch va jobbigt att dras med nåt så länge... Hoppas medicinen hjälper nu!
    Själv är jag hemma tredje veckan i rad sjukskriven för ryggen :/

    Ljuuuuuvliga bilder, man blir glad av dom! Hos mig finns det också några rosa detaljer nu.

    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  20. Lite rosa och grädde på det piggar upp. Härliga bilder. Krya på dig!

    SvaraRadera
  21. Älskar dina foton. Så vackra och så fina toner :)

    SvaraRadera
  22. Jobbigt att inte må bra, hoppas att medicinen hjälper.

    Vilka helt underbara bilder, fantastiska färger och härlig mystik i vardagliga bilder. Njutning att titta på!

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  23. Så tråkigt att känna sig "halvdan" Hoppas att du blir bra nu av din nya medicin! ♥
    Kram

    SvaraRadera
  24. Du är så fruktansvärt duktig på fotografering. Älskar varenda bild, vad du än fotograferar. Tråkigt att du känner dig halvdan men hoppas du snart blir bättre. Det tror jag nog med den där koppen choklad :)

    SvaraRadera
  25. Wonderful photos!
    Have a nice day :)

    SvaraRadera
  26. Underbara bilder! Ja, hela din blogg är underbar. Bortsett från att du nu känner dig lite ur gängorna, krya på dig!

    SvaraRadera
  27. Så klokt av dig! Man ska verkligen ordna lite vardagslyx för sig själv, visserligen alla dagar, men speciellt de dagar man inte är på topp! Och otroligt vackra bilder, verkligen helt fantastiskt fina!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  28. Det gjorde du verkligen rätt i! Kram

    SvaraRadera
  29. Klokt stopp på vägen!
    Hoppas du mår bättre snart

    Ha det fint, Kram Louise

    SvaraRadera
  30. Innan jag läste texten trodde jag det handlade om en rosa fika för att fira lilla prinsessan som fötts :o)

    Hoppas att du fick en dunderkur, för det är sååååå tråkigt att inte hinna bli frisk innan man blir sjuk igen. Så såg min höst ut och nu har hela familjen varit sjuka i influensa under sportlovet :o(

    Krya på dig!!

    //Linda

    SvaraRadera
  31. Krya på dig!

    Helt rätt att du uppmuntrade dig själv med fina blommor.

    SvaraRadera
  32. Kanske den rätta medicinen att unna sig lite extra.

    SvaraRadera
  33. Hope you feel better soon! Beautiful pictures as always.

    SvaraRadera
  34. Tack för en härlig blogg med underbara bilder och ett hem som ger härlig inspiration!

    På tal om feber som håller i sig, jag gick länge med feber och helt slut, bröt nästan ihop till slut. Långt om länge tog läkaren prov på Twar och det gav utslag.
    Kanske något att fråga läkaren om?

    Krya på dig!
    Ellinor / skåne

    SvaraRadera
  35. Krya på dig och njut av den kommande helgen! :)
    /Sofia B

    SvaraRadera
  36. Stort krya på dig, vad det nu än är! Jag vet hur det är att vara (eller bli) kroniskt sjuk. Jag har flera kroniska sjukdomar och äter en miljard mediciner... Men det finns ett liv, även för oss!

    Om du behöver någon som lyssnar (jag vet att vi inte känner varandra, men ibland kan det vara skönt att få skriva av sig) så finns här en, som vet precis hur det kan vara. Tro mig, du skulle bli förvånad över folks reaktioner på mig och mitt liv och mina sjukdomar osv. Och därför vill jag erbjuda något som jag inte fick - förståelse, empati och som sagt, någon som lyssnar!

    Ta hand om dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  37. så himla fina rosa bilder.
    och du gör rätt i att ta hand om dig.
    hoppas nu medicinen biter.
    så blir det ännu ljusare ...
    kram.
    ulrika

    SvaraRadera
  38. Det gjorde du helt enkelt rätt i ;-)
    Något gott i magen brukar pigga upp!
    Oooo vad jag gillar koppen frånn Indiska.
    Den är bara huuur fin som helst, synd bara att den inte finns kvar i butikerna för jag hann aldrig köpa några.


    Hoppas du kryar på dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  39. Hoppas du snart blir piggare - jag får positiv energi bara av se dina underbara bilder. Det känns som om våren är i antågande!
    Allt gott,
    Anna I

    SvaraRadera
  40. Lite gottis för kropp och själ är bara bra. Krya på dig nu. Och dina bilder är jättevackra som alltid.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  41. Herre gud va du är duktig på att fotografera! Det är så krispigt och sensuellt... Ja konstig jämförelse men bilderna är magiska!
    Krya på dig, hoppas pillren hjälper.

    Åse

    SvaraRadera
  42. Hoppas, hoppas, hoppas du fått något som hjälper nu då din stackare!!
    Vilka underbara bilder, skulle passa bra med en rosa klövertopp från wcollection till det där;) jag har just nu en liten tävling så kika gärna in:) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150554930131949&set=o.190338571001620&type=1&ref=nf

    Storkram Martina

    SvaraRadera
  43. Håper virkelig formen din blir bedre nå, bildene dine er bare helt fantastiske:) God bedring, sender deg varme vibber fra Norge!

    SvaraRadera
  44. En rosa vårdag. Underbart. Hoppas du får bort alla de där eländiga bacillerna nu. Segt att gå så länge och inte må riktigt bra.
    Jag har gjort mig en egen fotoutmaning i form av en färgvecka på min blogg. Allt för att skaffa lite extra kraft så här innan våren verkligen är här och för att jag kände inspirationen rinna till ordentligt så här på sportlovet och allt ;-) En ny färg presenteras i bild varje dag och idag blev det en Gul torsdag.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  45. Krya på dig!
    Hoppas eländet försvinner ur kroppen!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  46. Hej!
    Hoppas du mår bättre snart. är så roligt att läsa inne hos dig.. alltid så härlig feeling bara, man blir glad ända i i själen. EDu känns som en varm och fin människa och är så duktig på att uttrycka det i bloggen i både bilder och ord. Jag är djupt imponerad av dig och det du gör och jag blirr så glad att det finns såna fina männsiskor som du i vår värld. Det känns att du bryr dig om oss läsare väldigt mycket och jag/vi bryr oss mycket om dig också ska du veta. Krya på dig så mycket och ha en skön helg!/ Kamilla

    SvaraRadera
  47. jag blir så himla glad för de fina kommentarerna ni lämnar.
    tusen tusen tack och en stor kram till er alla.

    /anna-malin

    SvaraRadera
  48. Hoppas du blir fri från bassiluskerna snart! Tur att det känns som vår i luften och det börjar knoppa sig på träden snart. Då får man ny kraft och energi till nya tag. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  49. Helt rätt tänkt ;)! En go-fika hjälper nog bättre än tabletterna du fick, och så har du ju de fina blommorna att titta på. :)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  50. Måste vara jättejobbigt att vara sjuk på det viset så ofta. Kul att du orkar blogga och så ändå, för dina bilder är en ständig inspiration! Dessutom, kul och överraskande att se rosa i din annars ganska svartvita och murrigt färgade blogg! Jag älskar de färgerna, men roligt med ett avbrott, då och då! :)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  51. Hm...hoppas du inte åkt på det där "tvar" som Gunde Svahn har lidit av så länge. Det ska tydligen läka ut men kan ta ett år eller så. Hoppas verkligen det inte är det!

    Sköt om dig!

    /Maya

    SvaraRadera
  52. Hi! I just wanted to let you know that I used one of these lovely images in my today's post where I shared 5 images that I have found really inspiring during the last week. I found your image (and thanks to that also your blog) via Pinterest and it's really gorgeous! I hope you don't mind... :)

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin