onsdag 22 februari 2012

My workspace...
















Det blir många bilder idag :). För det här är vad jag fixat med på ovanvåningen - min arbetsplats. Inte så stora förändringar annat än att jag flyttat ut skrivbordet mer i rummet. Det stod in mot väggen innan men det känns ju betydligt trevligare att titta ut i rummet än in i väggen. Det roligaste med att göra om är ju piffet förstås. Svarta tavlan som först satt i köket och sen stod i sovrummet har nu fått en funktion som moodboard. Mattan och lampan har ju också haft andra platser i huset ;).

Rummet fungerar ju också som pojkarnas allrum med soffa, tv och fåtölj (som inte syns i bild) och det kändes viktigt att få en känsla av helhet. Så jag försökte skapa det genom att jobba med samma toner i hela rummet.



De fina glasdomarna har jag inte visat på länge. Jag har samlat på mig två stycken nu och skulle gärna vilja ha den minsta storleken också. Perfekta att göra små stilleben i. Jenny på Blackballoon har precis fått hem de sista domarna från Day Home´s lager och snart kommer de att utgå ur sortimentet. Så om du vill passa på att köpa dem innan de försvinner så erbjuder Blackballoon nu 10% rabatt på domarna t om den 24 februari. Uppge koden "ENKELT" i kassan.

Ha en fin onsdag.






55 kommentarer:

  1. Vilken underbar arbetshörna!! Verkligen fin!

    Ha en trevlig dag!
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Jätte jätte fint Anna-Malin! Du har en sån fin känsla för färg och form. Det är en njutning att titta på dina bilder och inspireras!

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Malin, helt fantastiska bilder!! Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Så vackert och fridfullt! Hade mer än gärna haft en sådan liten hörna hos oss också!

    Njut av dagen!

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert, älskar allt !!
    Önskar dig en fin dag

    SvaraRadera
  6. Vilken fin arbetshörna! Snyggt med vitt och svart och inspirerande bilder som alltid.

    SvaraRadera
  7. I love love love it, helt enkelt :-)

    SvaraRadera
  8. Gaah! Såå snyggt! Ska också fixa arbetshörna här hos mig snart och ditt skulle kunna få flyttas över hit utan större ändringar!

    Ja upp med fler bilder bara :)

    Tess

    SvaraRadera
  9. It's a great one!!!! Can I work at your place :-) it must be very inspiring!
    Have a nice day!

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Din inspiration är enorm! Älskar ditt kontor, precis denna inspiration jag behöver =)

    SvaraRadera
  11. Åhh, så snyggt. Jag undrar var du har köpt de två skyltarna med siffror på?, (dom som står på golvet mot väggen.)

    Mvh Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Räknestavarna är gamla och köpta
      på loppis för ett par år sen.

      /Anna-Malin

      Radera
  12. Jättesnyggt och härlig stämning i rummet!

    SvaraRadera
  13. Jättefint, jag har försökt lagt en order men det går inte med "ENKELT" är det ngn annan kod?? Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej maria.
      maila jenny på info@blackballoon.se
      så hjälper hon dig.

      kram
      a-m

      Radera
  14. Otroligt vackert! Vilken plats för kreativitet och inspiration! Härligt :)

    SvaraRadera
  15. Nydeleg vakkert, og SÅ inspirerende! Skal i gang med arbeidshjørne, og venter på benbukker fra IKEA, gjett om det var herlig å se akkurat samme bukker hos deg, SÅ lekre :)Du har gitt meg så mye siste månedene, har vurdert å slutte å blogge, men du har holdt meg i gang. Har vært syk, og deprimert, men dine innlegg har gitt meg glede! Så TUSEN takk! Kan nesten ikke vente med å lage til min arbeidsplass :)

    Største klemmen,
    e :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stor kram till dig Elin!!!

      /Anna-Malin

      Radera
  16. Så fint!! Love it :)Hade önskat en liknande och så inspirerade arbetsplats!

    Ha det fint!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Fantastiska bilder.Jätte snyggt blev det!
    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  18. Åh va fint! Du är så himla duktig på både styling och fotografera! Kram

    SvaraRadera
  19. Det er virkelig fint. Jeg elsker rum med masser af kontraster, det giver et lækker udtrykt og tingene kommer til sin ret.

    SvaraRadera
  20. That's your workspace? I love it!

    http://tamarakajtazovic.blogspot.com

    SvaraRadera
  21. I love your workspace. I want one.

    Sorry my english

    http://blog.sacelen.com
    www.conideasyaloloco.com

    SvaraRadera
  22. Brukar kika in här hos dig, men tar mig sällan tiden att kommentera. Men du inspirerar mig verkligen! Gillar din stil både inredningsmässigt och klädmässigt så jag hittar många tips och guldkorn. Bland annat den vita och grå koftan på Lindex. När jag läste inlägget rusade jag till butiken i min lilla lilla stad och hoppades att den skulle hänga där. Och det gjorde den. Jag älskar den. Hoppas du fortsätt inspirera!

    SvaraRadera
  23. Vad kul att få se så mycket bilder på ditt kontor/din arpetsplats. Vill gärna ha mer av sånt! :)

    SvaraRadera
  24. Vilken härlig blandning av svart, vitt, grått och brunt! Träskålen med fjädern är underbar!

    SvaraRadera
  25. Wow tolle Bilder, genau mein Geschmack!
    Viele Grüße Tanja

    SvaraRadera
  26. Utrolig flotte bilder av din stilige arbeidsplass :-)

    SvaraRadera
  27. riktigt snyggt!! men nu blir jag ju istället nyfiken på vad du har för matta i vardagsrummet =) tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  28. Mycket snyggt och en plats som lockar till inspiration!

    SvaraRadera
  29. Oh my så snyggt! Kan man få flytta hem till dig :) En vacker plats att skapa vackra saker.

    SvaraRadera
  30. Hei Anna-Malin, nydelig inspirasjon i sort og hvitt. Som Elin sier , gir du meg også inspirasjon som får meg til og blogge videre;) Du er min favoritt!!!!

    SvaraRadera
  31. Er det ok om jeg låner et bilde fra deg, og linker tilbake såklart?

    E

    SvaraRadera
  32. Vilken magiskt fin arbetsplats!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  33. You got the most beautiful home. I love your pictures. And what an lovely workspace!
    /Christine

    SvaraRadera
  34. men åååh (lätt svimningsbenägen). perfekt anna-malin!
    tack förresten :).
    kram/jennifer

    SvaraRadera
  35. men wooow! och vilka bilder, tack för inspirationen, har precis flyttat och behöver så mycket av det till alla mina nya 130 kvm här på vinden! mini

    SvaraRadera
  36. Men så fint det blev! Vilken inspirationsplats! Och jag gillar den fina gamla stämpeln på sista bilden. Har två stycken men är på jakt efter flera.
    Ha det så bra!
    Annika

    SvaraRadera
  37. Gaaahhh så fiiiiint. Synd att man inte kan ta copy och paste. Jag älskar allt. Som vanligt.

    SvaraRadera
  38. Vad härligt att se en arbetsplats som är sån ordning på:). Dessutom med en röd (svart) tråd ;). Längtar ännu mer nu att göra om min egna.

    SvaraRadera
  39. oj vad fina bilder du har, hoppas du mår bra :)

    SvaraRadera
  40. kikar förbi och passar på att önska dig en god morgon :)
    Redan torsdag, fattar inte hur fort tiden går, men skönt också :) Ska du hitta på nått i helgen som närmar sig? :)

    SvaraRadera
  41. I think that Your workspace is very sophisticated because of many special items. I'm trying to maximize the photos to look carefully each of them :) I'm very impressed!
    best wishes from Your sincer reader.
    marta from ohmyhome.pl

    SvaraRadera
  42. WoW!!! va snyggt..lite avunds suck fick jag nu hihi!
    ha en bra dag
    GABRIELLA

    SvaraRadera
  43. Du inspirerade mig till att göra en moodboard. SÅ FINT DU HAR DET. BLIR AVIS ;)

    SvaraRadera
  44. Du har en så fin och inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  45. Hi :)
    Been following your amazing blog for a while now.
    Your images are stunning !!
    I wrote about you on my blog a while back:
    http://sommerwhites.blogspot.co.nz/2012/02/helt-enkelt.html
    xGabyx

    SvaraRadera
  46. Åh vad fint du har det! Verkligen inspirerade.

    SvaraRadera
  47. Hej!
    Hoppas du har en fin lördag!? :) Din arbetshörna är jättefin!!
    Undrar över ditt skrivbord.. Bockarna är dem från Ikea? Var kommer skrivbordsskivan ifrån? Vi planerar ett nytt arbetsrum och har tänkt ha bockar till skrivbordet och så var din skiva väldigt fin! Ha en fortsatt fin helg! Kram / Mikaela

    SvaraRadera
  48. Men wow va läckert! Tack för all denna härlig inspiration du delar med dig av.

    SvaraRadera
  49. Å, jag älskar "hjorthuvudet" med grenarna. Hemgjort eller köpt?

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin