söndag 5 mars 2017

Mina prints










Efter många om och men kom jag till skott. Tack vare bästa Jessica. Hon har enträget frågat om jag inte ska göra prints av mina bilder. Jo, men äsch och nej, och kanske, har oftast mitt svar blivit, men nu har vi äntligen gjort slag i saken. Nu kan du köpa två av mina första större prints i begränsad upplaga inne hos Butiken, som startat upp sin webbshop igen, yaaay !!! Och jag älskar ju det. Att styla och fota och jag hoppas att Ni gör det med.

Ha en riktigt fin fortsatt söndagskväll nu, och printsen hittar du HÄR !

Kram på er.




onsdag 1 mars 2017

Det enklaste









Ledig onsdag och jag känner mig fortfarande fram hur den här bloggformen ska se ut. Bara bilder? Lite text, mycket text eller ingen alls. Det enklaste är ju så klart bara bilder. Då slipper jag tänka. Men det blir kanske inte lika "personligt" utan en röst i bloggen. Fast vill jag vara personlig?  Jo, det vill jag nog men jag bestämmer inget idag. Eller imorrn. Eller inte alls.

Kram på er.


#bord#vintage#lampa#flos265#storljuslykta#tinek#urnor#vintage


söndag 26 februari 2017

Veckan i bilder



















Veckan som gått & sån't som fastnat i kameran. Jag har kommit igång med träningen igen efter influensan och det känns bra. Har shoppat på rea, fotat en outfitbild och fått prova på produkter med hållbar bioteknik. Och fångat solen. Bara en sån sak. En salig blandning, helt enkelt.

Kram på er.


#tshirtpårea#sincerelyjules#städprodukter#pureeffect#koftaojeans#bypias#träningskläder#hm




söndag 19 februari 2017

.








Slow sunday.

onsdag 15 februari 2017

h.j.ä.r.t.a









Från igår.


#loveisintheair

söndag 12 februari 2017

.









#afternoonlight


onsdag 8 februari 2017

.






#kofta#halsduk#bypias#vantarna#harjagstickatsjälv#mössa#idigdenim


söndag 5 februari 2017

.









Söndagssmoothie. Gott så.


#glas#tinek

lördag 4 februari 2017

Totally perfect...












Fin lördag.


#glas&underlägg#lagerhaus#kruka#hm


torsdag 2 februari 2017

Välkomna hit, på nytt.












Det är nästan exakt 4 år sedan jag packade ner den här bloggen och flyttade iväg, mot nya äventyr. Och nästan ett helt år sedan jag gjorde mitt sista blogginlägg på Elsas. Att det skulle bli mitt sista var inte alls planerat. Det bara blev så. Just då var jag innerligt trött på bloggeriet och helt tömd på inspiration. Helt tom. Samtidigt ville jag inte bestämma mig för att lägga ner helt, för alltid. Med tiden har jag känt ett behov av en sida där jag kan posta mina favoritbilder. Inte bara i ett litet format på Instagram.

Så efter lite trix och roddande lyckades jag blåsa liv i den här sidan. Min bloggbebis. Sidan är lite rostig, (precis som jag ;). Ibland hoppar det fram någon slags reklam som jag inte har en aning om var det kommer ifrån? Jag kan inte lägga till någon besöksräknare eller någon annat för min gadget javascript/html fungerar inte. (Maila mig gärna om du är haj på den här typen av trix). Och kanske är det meningen. Att allt ska inte vara perfekt. I skrivande stund har jag ingen aning om vilket innehåll det blir här, ingen röd tråd. Jag tänker bara go with the flow, utan stress och inläggspress. Det blir som det blir. Inget krångligt, inget stort bara i lugn och ro, helt enkelt.

Hej, och innerligt välkomna hit.

Kram på er.


#bord#vintage

.






Green thursday.


#öppenlasagne



.





Casual wednesday.


#tröja&byxa#bypias



söndag 29 januari 2017

.








ZZzzzz.


#home#white#siri#vardagsrum#soffa#tinek#bord#vintage

.









Chocolate.


#inspiration


onsdag 25 januari 2017

.













#home#sixtydays#zezeknit

.








Vinter, en kort sekund.


#snow#garden#inspiration


.


söndag 3 mars 2013

Bloggflytt och mitt februari...



 

Hej! Det blev visst ett litet uppehåll här på bloggen. Mitt fokus har varit på annat håll, och inspirationen flödar inte direkt då tanken är uppfylld av annat. En ständig träning det där, balansen, att inte låta vissa saker komma för nära så det äter upp en. Men, nu släpper vi det och blickar framåt mot roligheter. Bloggflytten till exempel! Imorgon är det dags, då packar jag ihop och flyttar in på Sköna Hem! Rysligt spännande och i helgen har jag suttit och försökt förstå mig på den nya bloggen som ligger i Wordpress. Lite nervöst är det allt men jag ska nog få ordning det. Ni får ha lite överseende i början, helt enkelt :).

Bilderna visar delar av mitt februari. En del av dem blev aldrig publicerade här. Det är ju faktiskt så att de flesta bilderna blir ju inte det av olika anledningar. Nej nu ska jag fortsätta, förutom fix med nya bloggen står bakning och tillverkning av årets påskägg på schemat.

Ha en fin söndag så ses vi på Sköna Hem imorgon! Jag kommer in hit och länkar så ni vet var ni kan hitta mig!







måndag 25 februari 2013

Vårkänslor...



 





 


 Vaknar upp till en solig, ledig måndag och vill bara slänga ut allt på vädring, städa huset och in med lite nytt.
Försöker hitta en balans i både nyans och stil härhemma, och känner att jag gärna vill ha in lite färg. Det gula skåpet har fått flytta in i vardagrummet igen och genast kändes det lite piggare. (Bilder kommer). Igår lånade jag hem några kuddar från Jenny. Jag tänkte att det skulle kännas lite fräscht med svart och vitt i soffan, (appropå färg ha-ha) nu när den är vit och allt. Och det blev riktigt bra tycker jag.
 
Körsbärskvistarna jag köpte förra veckan blommar för fullt och det känns äntligen som att våren är på väg. Måste nog ge mig ut på magnolia-kvistar-jakt idag, men det verkar som det är lite tidigt för det än? Förrförra året gjorde jag det stora misstaget att knipsa av grenar från vår stjärnmagnolia. Det gillade den inte kan jag säga och nu blir det färre och färre knoppar för varje år. Hmm, men jag lärde mig något nytt iallafall.

Ha nu en riktigt härlig måndag, fina läsare.



(Kuddar från Day Home och Tine K/Blackballoon).

lördag 23 februari 2013

Godmorgon lördag...



 

Godmorgon. Har ni det bra? Här eldas det senaste favoritljuset för fullt. Jag hann bara med en endaste butik när jag var i Stockholm och det var just Byredo. Det är ju inte så enkelt att handla dofter på nätet, som man inte har en aning om, men nu har jag hittat min favorit. Jag hade tänkt köpa en parfym också, men den var tyvärr slut i den mindre storleken som jag ville ha.

Nej, nu är det dags att blåsa ut alla mysljusen och dra till Bolmsö på festligheter. Jag ser framemot att få umgås med hela familjen.

Ha en fin helg.