fredag 13 augusti 2010

Nytt i vardagsrummet...


I början av sommaren fixade jag (med hjälp av mannen) ett nytt soffbord. Nytt var väl att ta i. Bordet köpte vi för många år sedan. Tillverkat i norr, för hand, i massiv björk. Efter ett tag tröttnade jag på björken och målade det vitt. När vi kom hit till nya huset fanns det ingen plats för det och därför har det fått stå ute i ett par år.


Vindpinat, väderbitet och alldeles underbart. Jag säger bara kolla in patinan!
Nej, nu skulle det inte stå ute längre, det måste få flytta in.


Fram med sågen och av med benen en smula. Bort med klaffen som satt i ena änden.
Och vips! ett nytt soffbord!


Som ni ser är ena sidan omålad. Där satt klaffen. Men det gör inget, det får vara så.
För att förstärka det lite ruffiga satte jag en gammal fruktlåda undertill. Den får fungera som ljusförvaring.
Love it!

Kram på er och ha en riktigt trevlig helg!



49 kommentarer:

  1. Så himlöa rufft och snyggt!
    Jag ska köpa ett bord och ha som utebord, hoppas hoppas det blir lika snyggt (snabbt) har du några tips?

    Har du läst nya numret Bolig Pluss, tror du hade gillat detta nummer för jag älskarde det!

    Största kramen till dig annaMalin.

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggggt, härligt när det har fått stå uta och få den lite grova känslan.

    HA det gott
    anna

    SvaraRadera
  3. Jätte snyggggt, härligt när det har fått stå uta och få den lite grova känslan.

    HA det gott
    anna

    SvaraRadera
  4. Åh så vackert! Gillar resten av sakerna du har i rummet med. Här får man inspiration kan jag säga!!

    SvaraRadera
  5. Skit snyggt.

    Såg du färgen som Kjersti hade målat sin sänggavel med. Driv ved från Jotun. Den vill jag prova!

    Ha en skön Fredag

    Kram /Marit

    SvaraRadera
  6. Nice pictures! Love it!

    Have a nice weekend!

    Ilona

    SvaraRadera
  7. Helt galet snyggt! Bordet, betongljusstakarna, taklampan, fruktlådan, ja ALLT är galet snyggt!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  8. Hej,
    så himla snyggt! Finns inget som som är så snyggt som "patina"...

    Ha det gott, hälsningar Monica

    SvaraRadera
  9. Snyggt värre! Härligt när man inte behöver slita ihjäl sig för att få till ett snyggt bord, tacka vädret för bra jobb!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Oj, oj, oj så galet fint. Passar onekligen kanon i ditt härliga vardagsrum. Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Underbart Anna-Malin!!

    Precis som vanligt alltså.

    Jaha dags att ställa ut möblerna i trädgården då...;)

    Ha det gott i helgen!

    SvaraRadera
  12. Hej,
    Så vackert det blev. Känns mysigt nu med lite ruffare när hösten kommer.

    Just nu håller vi på att målar i vitt, men det är basen och det känns alltid skönare att få den vit.

    Ha en skön helg!!!
    Kram J

    SvaraRadera
  13. Det ble utolig fint! Og helt perfekt i stuen din.
    Trevlig helg til deg også. :)

    SvaraRadera
  14. Kanonfint! Ordspråket "Den som spar han har" känns inte helt fel ;)

    Trevlig helg!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  15. Oh jeg ville ønske jeg kunne se dit hjem i virkeligheden...det er så fantastisk...skønt lille sofabord og opstilling med lysestager...very cute dear :-)

    Nyd nu din weekend..

    Håber ikke i drukner i regn, som vi gør her :-)

    Kram

    Christina

    SvaraRadera
  16. Men guuud så fint DET ble da:)
    Ja, for en patina, det sier jeg også...
    Det bryter så fint med alt rundt, rett
    og slett et smykke i rommet:)
    Og fantastiske bilder...!

    Jepp, nå er det snart arkitektmøte.
    Hmmm, tror jeg har bestemt meg for vindustype,
    men klarer ikke helt bestemme meg for liggende
    eller stående kleding. Begge deler passer så godt,
    så tror jeg må få noen tegninger med begge alternativer...
    Det er uansett ikke noen krise, for på tilbygget som skal bygges først, går vi for mur;)

    Nyt fredagen min venn:)
    Klem

    SvaraRadera
  17. Ja...det er bare og kaste møblene ut en stund....så blir de bare flotte:)
    Må bare si at putene du hadde laget var kjempeskjønne...
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  18. Galet fint, kommer snart på besök, vill se IRL.
    Sanne/Kung Karusell

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Så snyggt ,vilken känsla!
    Blev oxå väldigt förtjust i dina kuddar & vill så klart köpa in till butiken,hör gärna av dig om det finns möjlighet?
    Ha en forsatt härlig dag!
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  20. Tänk att gammalt och slitet kan vara så snyggt! Himla fint mot betong och metall...:-)

    Ha en trevlig helg!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  21. Åh vad häftigt vad som kan hända om det får stå ute ett tag... Kreativ tanke av dig åter igen att göra bordet till soffbort, URLÄCKERT säger jag bara!!! ;)

    xoxo
    OLIVIA

    Psst´ just nu har jag en tävling på min blogg där man kan vinna en supercool väska, klicka in så får du se...

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Det blev ju super läckert!
    Så underbart att man glömmer bort nåt och sen plötsligt när det har förändrats så får det en ny betydelse.
    Vackert dekorerat med. Jag letar efter soffbord till oss.
    Kanske man ska bygga nåt själv.
    ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  23. Otroligt snyggt! Passar så in i den andra inredningen:)
    Undra om jag har nått jag bör ställa ut ett par år;)

    Susanne

    SvaraRadera
  24. Supersnyggt!!! Du är bra på det där!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  25. Himla snyggt. Och tänk vad naturen kan hjälpa till med. :-)
    Funderar på om jag på icke naturlig väg kan få til något liknande med vårt matbord, men mannen låter mig inte exprimentera med det... Vi får väl se vad som sker.

    Önskar sig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  26. Så enkelt, men så snyggt!
    Tack tack, för alla din tips. Jag får alltid så många idéer på vad jag kan göra hemma hos mig, när jag läser din blogg.

    SvaraRadera
  27. Jättefint Malin!! Usch nu börjar jag jobba på måndag och ingen bil har jag ännu. Ja, ja det ordnar väl sig hoppas jag. Kanske ska vi ses för någon lunch framöver. Eller också en kvällsrunda :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  28. Urfint så kalrt:) Ha en fin helg, fina du:) Kram M

    SvaraRadera
  29. riktigt snyggt..härligt när undanplockade möbler kommer till användning igen :)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  30. Hej!!
    Lovely, så snyggt!!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  31. Jag tappar andan när jag ser ditt hem! UNDERBART!!!

    SvaraRadera
  32. Nydeleg blogg du har - og kjempefint, slitent sofabord - herleg!

    Ha ei fin helg!

    SvaraRadera
  33. Bordet är ju skitsnyggt!!!! Sååå läckert med lådan under...mmmm helt i min smak!!!
    Vilka underbara kuddar du har sytt!! Vill ha! Snälla sy upp på beställningar!!
    Tunikan du visar är ju hur läcker som helst! Måste jag också ha! Tack för tipset!
    kramar, Marita

    SvaraRadera
  34. Heeelt unnderbart!
    Och bloggen verkar fantastisk, jag lägger den i favoriter direkt!
    Kram Christin

    SvaraRadera
  35. Vakkert bord, nydelig stylet og flotte bilder!!
    Og putene dine er så fine!

    God helg!
    Klem, Marte:)

    SvaraRadera
  36. Snyggt Bord, riktig Patina. Själv tog jag in trädgårdstolar som också har blivit Ruffiga
    Kram/Ellinors Hus

    SvaraRadera
  37. Gillar ditt bord! är också ute efter ett vardagsrumsbord som ska hålla för barnkladd och lekar runt soffan.Det skulle passa bra med ett ruffigt bord som man inte är så rädd för att det ska bli repigt.Kram & trelvig söndag till dig önskar jag.

    SvaraRadera
  38. Mmmm, riktigt SNYGGT! Underbara bilder!

    SvaraRadera
  39. Jäkligt snyggt! vilken raritet!

    SvaraRadera
  40. Hejsan! Det blev hur snyggt som helst, härligt när man kan återanvända det "gamla" igen. Fast att det blir som något nytt. Bra att tröttna på sina saker ibland :O)

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin