måndag 9 augusti 2010

Sunflowers...




Jag och pojkarna var och plockade hallon häromdagen. Oj, vi plockade massor. Där fanns det också ett stort fält med solrosor. Jag är lite skeptisk till gult, det är helt enkelt inte en färg som faller mig i smaken (just nu ;). Men jag kunde inte motstå att köpa med några hem. De står nu på bordet och blir en lite vemodig påminnelse om att denna fantastiska sommaren snart är över...


Kram på er!!


Ett stort ♥-ligt tack för alla fina ord ni lämnar hos mig.





31 kommentarer:

  1. Hola anna, i was just going through your older posts and came to say how beautiful everything in your blog is ...and you did a new post in the meantime... how great you are over there right now... well, here in Chile it`s 2:15 am and I´m just going to bed. So nice finding your awesome blog.
    greetings from Chile,
    maria cecilia

    SvaraRadera
  2. These pictures are so fresh and beautiful!!! Very gorgeous!Hughs Anja

    SvaraRadera
  3. Hej min vän,
    gult är heller ingen färg jag använder i stor skala, men visst piggar det upp tillvaron. Solrosen är så vacker blomma, och dina bilder gör mig glad.

    Tack för vackert ögongodis.
    kram.

    SvaraRadera
  4. Åhhh, visst är det lite vemodigt att man känner att sommaren går mot sitt slut?
    Jättefina bilder,
    Kram

    SvaraRadera
  5. Flotte solsikker! Men Anna-Malin - sommeren varer jo længe endnu:)

    Jeg er heller ikke så vild med gul lige nu, men uanset så er gul utroligt flot til sort, synes jeg. Ha' en dejlig dag! Knus; Heidi

    SvaraRadera
  6. Är heller ingen älskare av gult, men på ibland passar det faktiskt. Tidig vår och sen sommar känns gult inte helt fel, och solrosor..........mm, så vackra.
    //Camilla

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Otroligt vackra bilder som vanligt! Solrosor är ju så otroligt vackra mot det vita! Ha en härlig dag!
    kram Pia

    SvaraRadera
  8. Men vilka underbara bilder! Jag är inte jätte förtjust i gult men dom här bilderna var underbara och skulle passa bra som tavla. Kram

    SvaraRadera
  9. Visst vill man ibland pigga upp med lite färg! Gult finns inte i mitt hem heller, men ser det mer och mer, så jag börjar faktiskt tycka att det kan vara ganska snyggt.

    Sommaren är verkligen satt på paus, hoppas vi snart får lite mer sol, det kan ju inte vara slut redan!!??

    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Just gult är en väldigt snygg färg att använda som accent till svart och vitt. Men jag får liksom inte till det här hemma hos mig. Så kan det vara med en hel del inredning tycker jag. Jag är helt såld på den vita lantliga romantiken och känner mig jätteinspirerad när jag besöker ala dessa underbara bloggar som bjuder på så mycket vackert... men hemma hos mig funkar det inte hela vägen liksom.

    Hur som helst så är bilderna du juder på idag lika underbara som vanligt! Tack =)

    K R a M // T i n a

    SvaraRadera
  11. Nei gult er ikke farven min heller....foruten den helt lyyyse gule....men solsikker er jo så skjønne...
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  12. Är inte heller svag för gult (som ganska många andra) och det förekommer inte alls här hemma hos mig.
    Undviker det i trädgården också förutom lite på vårkanten då det lyser upp och ger löften om en kommande sommar.

    Men på dina bilder blev det väldigt vackert Anna-Malin! :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder, jag tror nog att det är så med gult, eller man älska den eller inte finns ingen mellanväg hahaha....

    Kram*Marion

    SvaraRadera
  14. Hej Anna-Malin, ja visst känns det lite vemodigt nu när färgerna i naturen redan börjar mattas av, tur att solrosen i alla fall lyser gul :) Väldigt fina bilder.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Gult som accent till vitt och svart är så läckert! Bilden på citronen och det marockanska fatet är superfin!

    Hälsningar Loellan

    SvaraRadera
  16. Här är en till som har lite svårt för gult, det är ju egentligen en pigg och glad färg men jag behöver ro och lugn hemma hos mig så denna färg kommer nog aldrig att komma in i huset som annat än nån liten blomma ibland.

    Älskar söndagsbilden!! Du är fantastisk på att redigera och jobba med bilder. Jag är värdelös men jag önskar så att jag hade kunnande eller framför allt tid ATT lära mig på.

    Kram Annica

    SvaraRadera
  17. It is summer yet !!! please don't tell me it is almost over........beautiful sunflowers...i like them....wishing you a happy new week...............seize the day!........

    SvaraRadera
  18. Jag är som dig,jag gillar inte gult,men solrosor...oh denna livskraft... så fina!

    SvaraRadera
  19. mmm vilket mysigt och mustigt kollage du satt ihop :) ja gult kanske är fult men inte idag :P

    Kram Malin

    SvaraRadera
  20. Fina inspirerande bilder! Hittade hit genom nyaste tidningen glamour där Michelle M rekommenderade din blogg=)

    SvaraRadera
  21. Svart och vitt... ihop med gult. Inte fel alls! :-)

    SvaraRadera
  22. digg med litt gult!!
    før var det en farge jeg ikke ville ha noe av. men har fått sansen for gult de siste åra..
    fine bilder!
    klem K

    SvaraRadera
  23. Goodday my friend,

    While I was laying in the Portugees sun you were very busy. I had to read back and saw some nice pictures from your hand. I love the result of your staircase. Nice to see you did black AND white but it must have been a hell of a job!

    Untill next time xx

    SvaraRadera
  24. Gult är en svår färg även för mig - men i bland ser den alldeles förträfflig ut, som i det här fallet! :-)

    SvaraRadera
  25. Jätte,jättecoola bilder. Gult gör sig bra på bild tycker jag=)Och de svart/vita skålarna står på min önskelista.Tjing/Annica

    SvaraRadera
  26. Gult är väl ingen favvo här hemma heller direkt, men i dina bilder var de så snygga!!

    Bella

    SvaraRadera
  27. Solrosor är så pampiga! Gult är inte min färg heller direkt men jag har fyndat en gul skrivbordslampa på loppis som jag har tänkt ha i min arbetshörna.

    Ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  28. Guuult!
    Venter på barnas solsikker skal springe ut ganske snart.

    Skal vi ikke få se dine illustrasjoner? Syntes jeg skimtet noen vakre bilder da du malte :)

    SvaraRadera
  29. Hej Anna-Malin!
    Som vanligt hög klass på dina bilder, jag tycker det var jättefint. Kan se fältet framför mig och känna smaken av hallon samtidigt.
    Vad heter typsnittet du skrivit Sun Flowers i gult? Jag letar efter lite nya och fina, om du vill lämna ut det förståss. Hoppas sommaren varit bra, kram kram

    SvaraRadera
  30. Har inte tittat in på länge, men nu var det dags! Så många mysiga inlägg och vackra bilder - tack!

    SvaraRadera
  31. Helt underbar färgkombination på bilderna!

    kram /iris

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin