tisdag 11 januari 2011

En ny känsla...


foto: Anna-Malin

Här om dagen städade jag ut det sista av julen. Sedan gjorde jag en rensning i vardagsrummet och samlade allt i en stor hög mitt på golvet kuddar, puffar, stolar, filtar, skinn, allt för att plocka bort färger och strukturer som stört mig lite. Nu går färgskalan i grå, pudriga toner med inslag av zink, svagt svagt rosa, och naturens egna element.

Lite murrigt kanske ni tycker, nu när vi börjar gå mot våren. Men mot våra vita putsade väggar och det ljusa trä golvet blir det riktigt mysigt.

Och till sist vill jag tacka för alla mail och kommentarer både här inne och hos Holly!
TACK!


Kram på er!!



45 kommentarer:

  1. Naturens rena färger kan inte bli annat än vackert och rätt. Dessa färger du valt får mig att känna en svag bris med doft av shersmin, vårigt somrigt och bara helt underbart!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Jättefint!! Härligt collage som vanligt ;) Vi har ju samma kudde från Day med handen, har ju även peace märket i samma nyans och det är riktigt fint mot det vita som du sa!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Underbart! Det är ungefär den här färgskalan jag också vill ha hemma. Jordfärger blandat med svart/grått. Underbart med dessa dova lila/blå/rosa toner.

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  4. Hoppas kroppen känns bra idag ;)

    Som vanligt snyggt och smakfullt här inne!

    Lampan är så inspirerande att du med säkerhet kommer att se liknande på ett och annat ställe här i blogglandia framöver! Kanske hos mig vem vet=)

    Tusen tack för MAKALÖS inspiration

    kraaam Tina

    SvaraRadera
  5. Mycket smakfullt och härliga färger tillsammans. Inspirerande, Marie

    SvaraRadera
  6. Precis min färgskala, så vackert.
    Som du förstår tog vi oss inte ner till Skåne för fotografering av vårkollektionen,det hanns inte riktigt med innan jul...med allt annat som skulle ordnas.
    Jag hoppas på att vi kan göra det till nästa gång och då lovar att jag att höra av mig:-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nydeleg! Så smakfullt og harmonisk...

    Klem E

    SvaraRadera
  8. Hej Anna-Malin
    Har alltid varit intresserad av inredning och hänger med i trenderna någotsånär:)Är 60 nu och tycker att detta är ett underbart forum som ger sådana duktiga tjejer som du fritt spelrum. Du är verkligen värd den uppmärksamhet du får, både för dina foton, din inredningsstil, din händighet och dessutom verkar du så rar och ödmjuk. Jag önskar dig fortsatt lycka och framgång, vore jag yngre skulle jag göra precis det du gör! Stor kram! Karin

    SvaraRadera
  9. Om ni visste vad jag uppskattar era fina ord! Tack!

    Till Karin:
    Så härligt skrivet och jag blir rörd. Tack för att du tog dig tid att skriva till mig.

    Kram
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  10. Gokväll,
    härlig feeling med gråa nyanser.

    Och tack för inspirationen i inlägget under. Din ide´ gav mig en annan ide´ som jag fnulat på en tid. Tack för all härlig inspiration!

    kram

    SvaraRadera
  11. Hi!
    My name is Mariah and I love your blog and your home.
    I saw this grey crochet blanket in your livingroom.Could you take a photo of it,I would love to crochet the same for my house.
    Thank you,
    Mariah

    SvaraRadera
  12. Tack för din fina kommentar, vad gullig du är :) Vet inte om du hann se det sista inlägget med en av de vackraste låtarna jag vet.

    Ja kudden med peacemärket tycker jag absolut du måste införskaffa, den passar alldeles utmärkt ihop med handen :)

    Ha en fin kväll!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Det här gillar jag också, härliga färger, kanske man skall köpa något rosa? Grönt till tycker jag är fint..

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  14. Hej! Du är nog så makalöst påhittig du- (jag kikade in där i lampinlägget) Otroligt så kreativ du är! En sak som jag dock fastnade för (kanske för att jag har kalla fötter just nu) är de där stövlarna som var med i en bild- VAR hittar man såna godingar??

    Gillar dina fina färger här, vackert som bara den...

    SvaraRadera
  15. En riktigt snygg rogivande färgskala! Blir nyfiken på resten av summet när jag ser bilderna.

    SvaraRadera
  16. Ser bara mysigt ut tycker jag och grått är aldrig fel.
    / Kia

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder du visar igen! Tror nog att det blir jättebra med vita väggar och ljust golv till//kram maria

    SvaraRadera
  18. Tack för att du svarade så fort! :)
    jag ska kolla in om jag hittar nånstans i dett kalla vinterland :)

    SvaraRadera
  19. Så kul att se vad du gör med ditt hem. Förtsår inte hur du hinner, men brinner man som du så tar man sig såklart tiden. Du är en stor inspirationskälla till mig. Ser fram emot dina inlägg varje dag.

    SvaraRadera
  20. Super fint :-)
    Och jag gillar din nya header - alot!!


    /Malin

    SvaraRadera
  21. Jag kör också på lite mustiga färger som kanske många kan tycka denna årstid men desto härligare är det sen att ta fram alla läckra sommarpasteller sen. Hos oss går det i grå ull, oblekt linne och beige. Härligt till allt det vita och det är ju inte vår än

    Kram Teres

    SvaraRadera
  22. Ser urfint ut. Vill se mer och helheten av rummet. Fast å andra sidan, här vill jag alltid se mer, du har så fint så fint. Jag älskar att du gör om oftare än jag. Då är jag inte knäppast ;) Kram och tack!

    SvaraRadera
  23. Not boring at all, but very relaxing these colours. It's nice to have hold back a bit after the explosion of christmas. It sets my mind in the relax-mode ;)

    SvaraRadera
  24. Nä inte murrigt, älskar det pudriga! Lovely som alltid!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  25. Å vad du tar fina bilder och sätter ihop det fint!

    Önskar dig en fin dag // Sabina

    SvaraRadera
  26. S
    U
    P
    E
    R
    L
    Ä
    C
    K
    E
    R
    T
    !

    Du rockar tjejen!!
    Kram Loellan

    SvaraRadera
  27. Supersnyggt tycker jag! Härliga pudriga toner! Fint med stenarna oxå! Kram :)

    SvaraRadera
  28. Åhhh vad vackert! Trots murriga färger så kan du kombinera detta så det blir sagolikt! :)

    SvaraRadera
  29. tycker att du är suverän på det där med färger och kombinationer!!!
    /ylva

    SvaraRadera
  30. Hei!
    Fant nettopp siden din, og her var det MYE fint! Så utrolig flink du er! Både til å fotografere og style :) Ble kjempeinspirert og kommer garantert tilbake (har lagt meg til her hos deg :)

    Har nettopp startet en blogg selv, og er som deg interessert i både foto og interiør. Du er hjertelig velkommen til å stikke innom :)

    Ha en fortsatt fin dag!

    ♥ Nina

    SvaraRadera
  31. Mycket snyggt collage.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  32. Vakkert og inspirerende!

    Deilige nyanser!

    Klem fra Milla

    SvaraRadera
  33. Så vakkert og flott Anna-Malin! :-) Inspirerende som vanlig, herlige farger!

    Ønsker deg en fin natt og god dag i morgen. Gleder meg på flere inspirerende innlegg fra deg!

    Godklem Jorid

    SvaraRadera
  34. Herlig känsla fra deg vennen med vakre farger:)
    Oj, nå var det lenge siden jeg har kommentert her inne,
    men så utrolig mye vakkert! Som alltid:)
    Superdigget den herlige lampen hos Decor8!
    Grattis på deg!
    Skriver deg mer på mail når den er blitt fikset;)
    Tenker på deg!
    Gode klemmer

    SvaraRadera
  35. I love the colors in your pictures.. and spring or winter.. for me they are always gorgeous !

    SvaraRadera
  36. Såå vackert! Älskar färgerna, och din känsla för att fota:)
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  37. Underbar och inspirerande blogg du har!

    SvaraRadera
  38. SO beautiful!

    Love your blog! :-)

    Nora from Austria

    SvaraRadera
  39. Jag fullkomligt älskar den färgställningen! Det blir till att börja samla på sig grått, zink och smutslila (puderlila) till höstens makeover. Jätte vackert!

    SvaraRadera
  40. Ser ljuvligt ut! Mörkt eller inte.

    Tipsade om din blogg igår, när man skulle lista sina 5 favoriter:)

    Susanne

    SvaraRadera
  41. Gorgeous as always. By the way, congratulations on your Decor8 column...I will follow closely.

    Leigha

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin