onsdag 16 februari 2011

I startgroparna för nya projekt...



Foto: Anna-Malin

Hej på er! Idag ligger jag i startgroparna för ett nytt projekt, nämligen Antons rum. Kulörerna är varsamt utvalda och jag måste erkänna att jag har en liten "thing" för färgprover.
Jag har samlat på mig massor av prover och broschyrer genom åren och jag sitta läääänge och bara njuta, sortera och skapa olika känslor. (En smula "nördigt" kanske men det bjuder jag på ;)

Till Antons rum har jag känslan absolut klar för mig och förutom färgen har jag beställt textilier och annat som ska få binda ihop allt till en harmonisk helhet. Jag kommer även att snickra ihop lite roligheter, måla en möbel eller två, och jag tänkte att ni skulle få följa med på resan. Ja, ni som vill...

Nu står jag med maskeringstejpen i högsta hugg och h o p p a s kunna börja med målningen av väggarna efter jobbet imorgon! I can´t wait!

Kram.



29 kommentarer:

  1. Spännande! Vilka fina naturlika färger.
    Själv har jag nu varit och inhandlat drivvedsbetsen och gjort finfina hyllor till min dotters rum. Jag tackar för all inspiation!

    Paula

    SvaraRadera
  2. You bet att jag hänger med! Du gör bara inspirerande inlägg, inte ett enda tråkigt. Och senaste decor8... suuuperfint!

    SvaraRadera
  3. Klart jag hänger med!! Ljuvliga färger du bjuder på! Jordnära färger som man inte tröttnar på. Me likey! <3

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga gråa toner. Vi har fortfarande inte målat fasaden på huset och funderar fram och tillbaka om det ska vara vitt eller grått. Så svårt. Det finns vackra gråa toner så det gör det jättesvårt. Härlig blogg du har!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få följa med på din resa!
    Har själv planerat med sonen att hans rum står näst på tur här framöver. Är oxå inne på jornära toner och lite hemmabygge i form av en säng.

    Ljuvligt du gjort det inne hos decor8. Gillar!

    som sagt
    följer med spänning
    kram.

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, jag har med ett litet grått projekt jag ska ta tag i snart:)

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. These pics are again very gorgeous! Hughs Anja

    SvaraRadera
  8. Låter riktigt spännande att få planera och renovera. Följer projektet! Marie

    SvaraRadera
  9. Det är så roligt att göra om hemma - och målarfärg gör ju en fantastisk skillnad! :-)

    SvaraRadera
  10. Självklart vill jag följa med på resan :)
    Ska bli spännande! Själv har jag också en liten samling av färgprover, är väl också lite "nördig" kanske ;)
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  11. Åh vad spännande! Ser fram emot att få följa dig och se förvandlingen!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Det blir säkert hur snyggt som helst.:-) Stina

    SvaraRadera
  13. Med det vi sett här på bloggen kan man ju bara vara säker på att det blir ett underbart färgval. :) Du har ju sånt öga!!

    SvaraRadera
  14. Vad spännande! Ska med nöje följa med på resan! Har ännu inte sett något misslyckat projekt hos dig! Du är superduktig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  15. Följer dig mer än gärna under ditt nya projekt:)
    Du är så himla duktig och en stor inspirationskälla.
    Följer din blogg varje dag, tack för att du delar med dig av såå mycket fint.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  16. Spännande! Jättefina nyanser på bilderna. Jag följer garanterat med på resan.

    SvaraRadera
  17. Ska bli kul att följa projektet! Härliga färger du valt.
    Lele

    SvaraRadera
  18. Hi Anna-Malin,
    Every time you post something, I'm dying to see what it is... the colors the texture's and de styling of it all. I just love it!
    Just a note to say thanks...
    enjoy the paintwork tomorrow!!
    Greetings from Holland, Freekje

    SvaraRadera
  19. Jag följer gärna med på resan :-)

    Vilka fina bilder.

    SvaraRadera
  20. Härliga färger, funderar på grått till vårat sovrum så det här blir toppen inspiration för mig och kanske en kick i baken, jag kan vara lite trögstartad ibland ;) Lycka till!!!

    Kram F

    SvaraRadera
  21. Vad spännande med ett nytt projekt!

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  22. Hänger självklart med, ska bli spännande att få se hur det utvecklar sig! Tackar för en mycket inspirerande blogg. Ha en finfin dag!. Mvh/
    Jenny

    SvaraRadera
  23. Roligt med nya projekt! Är också hooked på färgprover. Gillar att vara nördig :)
    Tack själv för senast. Hoppas vi ses snart igen! Varma hälsningar/Malin

    SvaraRadera
  24. Det ska bli spännande att följa!! Fina gästinlägg hos decor8 förresten! Och roligt att du också hittat till min blogg :)

    SvaraRadera
  25. Spennande! Jag följer med!
    Herlige farger du har valgt!
    Great taste!!
    :):) Eldrid

    SvaraRadera
  26. Det ska bli jätte spännande att se vad du hittar på. :-)

    SvaraRadera
  27. Det ska bli kul och inspirerande att se!

    SvaraRadera
  28. Gillar din blogg mycket och den har gett mig massa inspiration. Har tex köpt "drivvedsbetsen" och är i full gång.
    Undrar bara ang din sons rum om han själv gillar dina val? Har barn som är rätt bestämda när det gäller vad de vill ha.
    Mvh Marta

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin