onsdag 30 november 2011

I köket, del 2







Här är då resultatet av allt möbelsnurrande. Slagbordet kom tillbaka och vreds ett halvt varv. Den vita taklampan byttes ut mot den svarta. (Ja, jag vet, lampsladden ska fixas). Ögontavlan fick flytta till väggen där svarta tavlan satt. Och en liten stjärna snickrades ihop.





Matplatsen känns mycket luftigare och jag trivs med den svart/vita basen. Det skulle nog behövas en matta under bordet, för att göra det lite mer ombonat, men jag tycker det är svårt att hitta den rätta. Ibland får jag för mig att jag skulle vilja ha en åt det orientaliska hållet och jag har en i gömmorna. Vi får väl se vad jag kommer fram till.


Så här såg det ut innan förvandlingen :)

Ha det nu riktigt bra mina fina läsare. Jag blir så glad för all positiv feedback ni ger härinne. Tack.


34 kommentarer:

  1. Vilket vackert slagbord! Var har du hittat det? Letar själv med ljus och lykta efter något liknande.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint och mysigt det blev, som vanligt hos dej! Precis lagom "juligt" också! Har svårt att få till det i mina kökshyllor, hittade mycket inspiration hos dig, får se om jag får till det.. :)

    SvaraRadera
  3. Älskar ditt lilla bord med låda :) Har letat efter liknande på loppis utan lycka! Men då fick mannen i uppgift att snickra ihop ett!
    Inte med låda men med en hylla under där vår stora retroradio kan stå :)

    Tror nog att du målat det lilla bordet också en aning, ser iaf annorlunda ut :)

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Åh, så smakfullt! Vakre bilder! Klem fra Tonje/Norge

    SvaraRadera
  5. Mums så fint!! Bloggar också stjärna idag... de där grenstjärnorna måste vara bloggarnas julpynt nr 1 2011 va?? :)

    SvaraRadera
  6. Toppenfint! Tror också att en orientalisk matta skulle kunna bli fint. Blir roligt att se hur det blir, om du provar!

    SvaraRadera
  7. Ohhh vad snyggt! Känsla ända ut i fingertopparna har du!! Förstår inte hur du gång på gång lyckas!!!!

    SvaraRadera
  8. Men så fint! Vilket underbart kök! Gillar alla detaljer och allt!
    Golvet var urläckert, så glansigt! Vad är det för material?

    SvaraRadera
  9. När man tror att nu kan det inte bli finare..då slår hon till Anna-Malin;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. hej på er och tack så mycket för fina rader!

    photocopy:
    slagbordet köpte jag innan vårt hus var färdigt, dvs för ca 5 år sedan. ett gammalt som var avlutat vid köp, men nu har jag målat det. det enda tips jag kan ge är auktioner, loppis och blocket.

    anna: jodå, du ser rätt :) jag har målat skivan med svart griffelfärg. då blev den precis så matt som jag ville ha den. får se om jag skriver nåt på den ;)

    anna: golvet är ett svart kalkstensgolv från Indien. köpt via Stiltje.

    /anna-malin

    SvaraRadera
  11. Jättefint, både innan och efter ommöbleringen! Jag gillar verkligen ert blanka golv.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. For et vakkert kjøkken du har!!!
    Jeg virkelig elsker det!
    Og så mange du har inspirert med din stjerne... :) Har lest om den på tre forskjellige blogger nå, og det er vel et supert kompliment?

    Håper du har en herlig ondagskveld.

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev! Bra att ha lite i gömmorna när man vill med enkla medel förändra. En stjärna har även jag knåpat ihop som nu sitter på ytterdörren.

    Kram christina

    SvaraRadera
  14. Så fantastiske bilder, et nyyydelig kjøkken. Du er en stor inspirasjonskilde :)

    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  15. Du har en helt underbar blogg Anna-malin. Ta gärna en titt in i min.

    SvaraRadera
  16. Verkligen snyggt och lite laid back julstämning, skitsnyggt rent ut sagt. Själv står jag och slåss med en nyinköpt gran och är nära att kasta ut den redan :)))

    kram Karin

    SvaraRadera
  17. Hej Anna-Malin!

    Så fint och mysigt det blev.
    Jag gillar verkligen både ditt
    arrangemang på bordet och den
    fina stjärnan du tillverkat.

    Hälsningar
    Kerstin

    SvaraRadera
  18. Tjingeling i stugan, riktigt snyggt och vet du jag tror att det skulle passa helt super med den orientaliska mattan... kommer bryta av snyggt... visa bilder =) Kram på dig.

    SvaraRadera
  19. I really love the contrast of the black and white. Your star looks lovely too.
    michelle

    SvaraRadera
  20. Å så fint! svart ger sån härlig kontrast så här på höst/vintern. Snyggt & effektfullt här inne på bloggen som alltid:-) / Marie

    SvaraRadera
  21. ja vad ska jag säga som inte redan är sagt;) Du är grym, och här kan man lita på att alltid få så ljuvligt snygga bilder, och få sig en och annan ide;) tack. Kram Johanna

    SvaraRadera


  22. Helt fantastisk fint, vennen:):):)
    Det slagbordet....sukk;)

    KRAM

    SvaraRadera
  23. Gud så bra det där blev du.
    Men nu undrar jag allt om ni går på det där golvet över huvud taget, så blankt som det är, ser helt oanvänt ut. Hi hi. Bra smak har du tjejen
    stor kram Lena

    SvaraRadera
  24. Snyggt! jag gillar din stil!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  25. Relativt små förändringar, med maxat resultat. Så fint!

    SvaraRadera
  26. Så himla fint! Vilka bilder och vilken inspiration du bjuder på! Ha en fin 1 december. Kram Elina

    SvaraRadera
  27. Du har det så fint så fint!

    Trevlig kväll!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  28. fint var det och finare blev det!

    SvaraRadera
  29. Vart kan man få tag på den adventsljusstaken (för levande ljus) på nätet?

    Evigt tacksam för svar!

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin