tisdag 17 januari 2012

Nytt i familjen...




I eftermiddag har jag haft nytt sällskap. Ni kan skymta henne där på bilden. Hon heter Ida och är en Westie på 6 månader. Hon flyttade in hos mamma och pappa i helgen och idag behövde hon passning en stund. Å vad det känns mysigt och levande med djur i huset igen. Saknar det så. Nu kan ni tro att tankarna går i spinn. Ska vi inte skaffa hund igen, undrar pojkarna? Hmmm....
Nytt är även ljuslyktorna. Igår när jag var på mötet hos Butiken hann jag med en sväng inom Sannes showroom som också ligger på Magasin 36. Lyktorna är rykande färska från den nya kollektionen - som för övrigt är grym. Det tål att sägas om och om igen.

Kram på er.




24 kommentarer:

  1. Åh - vi har en Cairn Terrier som ju är ganska lika Westies, helt underbar! Mina söner älskar henne innerligt (och vi vuxna med). :-)

    SvaraRadera
  2. Pretty things and a cute dog!

    ♥ Franka

    SvaraRadera
  3. Å vad mysigt med en liten vovve.
    I love!
    Nu ska jag läsa ditt inlägg om fotografering ännu en gång. Var tvungen att köpa en ny kamera, så då tänkte jag försöka att lära mig den lite bättre, kanske till och med prova på att redigera. He he.
    Ha det bäst
    AC

    SvaraRadera
  4. Åh vad snygga ljuslyktor! Jag kan inte få nog av sådana... kan ju ha hur många som helst :) Hur är det med dig vännen? Här spinner det på i 190... lite för mycket för tillfället. Men träffas gärna någon dag. Hur har du det?

    Kram J

    SvaraRadera
  5. Åå jeg elsker Westies! Vi snakker om å få oss en som skal hete Molly og som skal ha tartan skjerf i halsbåndet:)

    SvaraRadera
  6. Åhhh en liten westie, I Love. Vår förra hund var Westie, nu har vi springer spaniel, underbar han också. Ljudet av tassar är det hemtrevligaste som finns:-) Kramar

    SvaraRadera
  7. Synd att jag har köpförbud när det gäller just ljuslyktor...

    Kram & TACK för all den inspiration som du ger!

    SvaraRadera
  8. Jättefina ljuslyktor och supergullig vovve, vi har en irish soft coated weaten terrier (softie) och det finns inget bättre än en hund i huset, vad hade ni för ras när ni hade hund? kram

    SvaraRadera
  9. Vilken tur du har som bor så nära Sanne, jag letar verkligen efter nyheter men de är ju inte ute i butik än.
    Vill ha en ny känsla, helt av vår här hemma.

    En vovve är för mig ett MÅSTE, själv har jag två,
    STÖRSTA lyckan!

    Kram åsa

    SvaraRadera
  10. Tror att Charlie vill träffa Ida ;) Vilken liten sötnos hon är, man blir ju sugen på att skaffa en westiekompis till Charlie.
    Ses i morgon,
    Kram Sanne/Tine K
    PS. Superfin bild på lyktorna, visst är de fina :)

    SvaraRadera
  11. Jättefina ljuslyktor! Väntar med spänning på mer från vårkollektionen. Hade hund som ung, men inte nu på senare år. Lilltjejjen har tjatat i ett par år att vi ska skaffa hund, men det har inte funkat. Nu när sambon blivit egenföretagare skulle det funka. Nu ska vi vara hundvakt i en månad åt en liten lasapso valp, ska bli jättekul. Ha en trevlig kväll Helena
    Helena

    SvaraRadera
  12. Fina lyktor fast jag har fortfarande inte tröttnat på de andra och lär nog inte göra på ett tag men dessa ser ut att ge ett lika mysigt ljus! Ha en bra dag , Ida

    SvaraRadera
  13. Åh en sån liten sötis, saknar också hund i huset!
    Supersnygga ljuslyktor - skulle kunna fylla huset med lyktor, det är liksom aldrig fel:)
    Ha det gott!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  14. Gulle! Älskar hund och har ju inte ångrat en sekund att vi skaffade. Även om det såklart blir lite mer bundet. Men mest bara bra! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  15. Underbara ljuslyktor!! Och supersöt hund....förstår att du blir sugen, de är ju så mysiga de där hundarna! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  16. Vilka fina lyktor! Söt hund som skymtar där i bakgrunden också....

    SvaraRadera
  17. Åh, fine lille Ida :) Det er så koselig med dyr i huset. Her hos oss har vi to katter, og det er så herlig å se på barna hvordan de koser og tar ansvar for kattene. Finner mat, løfter det opp, stryker og klapper, snakker med lyse fine stemmer og får masse, masse pels-terapi :) I dag har vi hatt barnebursdag, og kattene fikk også mye oppmerksomhet. Det er jo alltid like gøy når det får voksne katter til å leke.

    Nydelig lyslykter, og bordet var også veldig pent! Men nå liker jeg jo alt som du har hos deg, hehe, du er liksom guru'en min du, Anna Malin.

    Ha det så bra!

    Klem Eli

    SvaraRadera
  18. Ja, att ha en hund ger så mycket kärlek! Speciellt när man vaknar av att man får en tass i ansiktet på morgonen för någon är hungrig.... :)

    SvaraRadera
  19. Piękne wnętrza i wspaniałe zdjęcia. Często tu zaglądam, by nacieszyć oczy. Pozdrawiam, Renata.

    SvaraRadera
  20. Hei :) Må først få takke for en nydelig blogg, med masse flott inspirasjon! Etter at jeg så den fine by nord gulvputen din, bestilte jeg hjem en selv :)
    ( den store i 80*80 )

    Kan jeg spørre hvor du har kjøpt inner pute til den? Jeg leter og leter, men finner ikke :/

    Ha en good dag!! :)

    Synnøve

    SvaraRadera
  21. Ja tänk va nya ljuslyktor kan göra :) Like it!
    Hoppas du har en fin dag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  22. En hund står högst upp på min önskelista! Har gjort hela mitt liv förresten. Vi hade hund som vi tyvärr fick lämna bort när jag blev så sjuk. Och nu är mitt största mål att jag ska bli så frisk att vi ska kunna ha hund igen!:) Westies är ju för himlans söta!!

    SvaraRadera
  23. Ja jag skulle då inte kunna vara utan mina små älsklingar...en minibulle kanske?:)

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin