söndag 19 februari 2012

Ibland måste man bara få längta lite...








Det har varit ovanligt tyst här på bloggen i ett par dagar. Jag kände att jag behövde se om det fanns en längtan tillbaka. Till glädjen att göra inlägg, utan att känna tvång. Eller om det faktiskt var dags att tacka för mig. Att avsluta det här kapitlet. Sanningen är den att i världen utanför hittade jag inspirationen som jag letat efter. Huset har fått sig rejäl välbehövlig omgång. Golven är vitsåpade och det luktar gott, garderoberna är utrensade, saker har bytt plats ;) och nu står semlorna färdiggräddade redo att fotas och snart ätas upp. Bilderna visar ett vardagsrumsgolv, just nu täckt med ett hav av bilder som ska samlas ihop till något slags kollage till ett projekt jag har på ovanvåningen.

Det känns nog allt ganska bra att vara tillbaka.

Tack för att du tittar in och väljer att följa mig på den här resan.




48 kommentarer:

  1. Hej Anna-Malin
    Hoppas att du fortsätter med ditt bloggande. Jag brukar börja min dag med att kolla in just din blogg och det skulle bli väldigt tomt utan den! Skön inspiriation och fina bilder.
    Önskar dig en fin söndag!
    kram Suzanne

    SvaraRadera
  2. For et nydelig innlegg,
    bade bilder og ord = vakre!
    Takk for god inspirasjon,
    så bra du er tilbake : )

    Ha en flott fastelavenssøndag!

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Vad skönt att du kände att du ville tillbaka! Förstår att inspirationen tryter emellanåt men det vore mycket tråkigt om du slutade, du är så duktig på det du gör :-D

    Ha en toppensöndag!
    Kram L

    SvaraRadera
  4. Tack för att du är tillbaka. Det är ett nöje att få följa dig.

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du är tillbaka, gillar dig;)
    Din blogg är lugn och harmonisk, ingen hysteri -
    det tror jag vi alla uppskattar!

    Må så gott/Åsa

    SvaraRadera
  6. Skönt att du är tillbaka! Vill att du ska veta att jag får otroligt mycket inspiration av din blogg, älskar att sitta och bläddra bland alla inlägg och varje gång fastnar mitt öga för något nytt. Hoppas att du finner glädjen att blogga igen för det vore tomt utan dig!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  7. Du har varit saknad dom här dagarna, härligt att inspirationen är tillbaka.

    Jättefint bildcollage!

    Kolla in för lite inspiration till vårgarderoben hos mig :)

    SvaraRadera
  8. Tittar in och säger hej. Läser och tänker att det är klokt att stanna upp och känna efter...

    Önskar en fin söndag.

    Annakarin

    SvaraRadera
  9. Hej Anna-Malin!
    Hoppas verkligen du fortsätter blogga, du är en stor inspiration för mig!

    Gott att ha dig tillbaka i sybervärlden igen :)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Tack för att du kom tillbaka. Jag älskar att sina dina bilder.
    Siv J

    SvaraRadera
  11. I'm glad you are here again

    The photos are beautiful


    Jag är glad att du är här igen

    Fotona är vackra
    :)))

    SvaraRadera
  12. Så glad att du stannar upp när du behöver och lika glad när du är tillbaka. :) Din blogg är och förblir en stor favorit. Underbara inspirationsbilder! Önskar dig en skön söndag...

    Stor kram från Karin

    SvaraRadera
  13. så härligt för oss att du vill fortsätta.
    för jag gillar dig & din inspiration!
    gör det när andan faller på ...
    för din egen skull.
    då blir det bra. för oss alla.
    kram!

    SvaraRadera
  14. Jag kikar gärna in här någon gång per vecka. Dina bilder är vackra och det finns en värme i dom (och jag älskar Butiken i Höganäs). Också blir jag glad när du skriver att du kan göra det utan krav. Det är väl så det ska vara med bloggandet.En hobby, inte ett måste. Resultatet av det mesta i livet blir också bättre om man är lite kravlösa i det.

    Anita

    SvaraRadera
  15. I'm so happy that you returned here :) as you are such a huge inspiration for me. But anyway the most important thing is that its un for you .. and so I'm glad to see, that it is.

    Have a lovely sunday.
    Lysann

    SvaraRadera

  16. Tack för all vacker inspiration du bjuder på! Fin söndag till dig!!

    SvaraRadera
  17. Bra med eftertanke! Det gör du alldeles rätt i. Det du gör med din blogg är fantastiskt, men livet är inte bloggande. Inte bara och inte det viktigaste. Så det är bra med eftertanke :)

    Kramar

    SvaraRadera
  18. klokt att stanna upp och glad att du är tillbaka, din blogg är vacker och inspirerande.
    Låter spännande med ditt projekt...

    Ha en fin söndag,
    hälsningar Monica

    SvaraRadera
  19. Kom in här av en slump, via en annan blogg som jag hittat av en slump osv.

    Tror, utan att ha läst tidigare kommentarer, att många saknar dig genast då du har paus :-)

    SvaraRadera
  20. Det var tur att du bestämde dig för att fortsätta, din blogg är en enorm inspirationkälla!
    Tack för allt fint du delar med dig!
    Ha det bra!
    Kram!
    Anne

    SvaraRadera
  21. Tack för de inspirerande bilderna!
    Ha en fin söndag,
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  22. Hoppas att du alltid tar dig tid att längta och hitta tillbaka, du är en fantastisk inspirationskälla!
    Hoppas du har en fin söndag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  23. Känns skönt att du hittat tillbaka!! Jag älskar din blogg och tycker du gör ett jätte fint jobb.
    Dina bilder är alltid så fina.
    Tänker låna min sambos kamera och testa lite så jag oxå kan få till mina bilder bättre :)

    Ha en trevlig söndag

    Kram Malin

    SvaraRadera
  24. Hej Anna-Malin.
    Skönt att ha dig och din härliga inspiration tillbaka:)Att stanna upp och tänka efter vad man vill behöver man ju göra ibland, ofta nuförtiden för min del. Skönt att du hittat lusten igen. För att blogga ska vara roligt, inte ett måste.

    Ha en fin söndag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  25. Tur för oss att du väljer att kika in igen och sprida så mycket vacker inspiration;) Kram

    SvaraRadera
  26. Gläds åt att läsa din blogg. Kul att du tog ditt förnuft till fånga! :-))

    SvaraRadera
  27. PS: finns det någon lag att man måste skriva ett inlägg varje dag??? Tag det med ro, och blogga när du känner dig inspirerad. //L

    SvaraRadera
  28. Gillar din blogg skarpt, så det är kul att du är tillbaka.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  29. ..måste ha nåt att längta till <3

    SvaraRadera
  30. hello Anna-Malin, I do hope you will continue, the day just wouldn't be the same with out some of your lovely photography and home styling,though I do understand that sometimes inspiration is short to come by. would you consider being a guest blogger on my blog? would love to have you.

    Samantha.

    SvaraRadera
  31. Jag besöker gärna din blogg och hämtar inspiration och kunskap. Jag förstår att man ibland måste stanna upp och reflektera. Jag är väldigt glad om du har valt att fortsätta blogga. Gör det som känns rätt!
    Kram på dig
    Jenny

    SvaraRadera
  32. Åh Anna-Malin,
    jag är så glad om du fortsätter! Dina bilder och inlägg är fantastiska, såväl som ditt vackra hem. Jag vet hur det kan kännas dock. Man har sina up and downs, när det gäller bloggosfären. Men så måste det få vara.

    Njut nu av dina semlor!

    Stor kram Jes ♥

    SvaraRadera
  33. Hej Anna-Malin, Du kan väl inte sluta nu. Jag har precis börjat följa dig ;-)

    Hoppas att du kommer att inspirera mig i fortsättningen med...

    MVH
    MeliLady

    SvaraRadera
  34. Det är absolut inte dags att tacka för dig: alla behöver någon gång semester från det man gör, oberoende av hur mycket man gillar det man håller på med. Jag tycker att du ska ta semester från din blogg när det känns som att du behöver det. MEN jag tycker också att det är snudd på skandal om en sådan stor naturbegåvning som du skulle sluta att blogga. Din blogg är så otroligt fin precis så som den är. Den avspeglar din kärlek till att pyssla och fixa och förmedlar glädje och frid i själen av det vackra du omger dig med. Jag hoppas att du lägger prestationsångesten åt sidan och inser att du HELT ENKELT är absolut bäst på det du gör, precis så som du gör det.
    <3 Chrisse

    SvaraRadera
    Svar
    1. om du visste vad din kommentar värmde.
      tusen tusen tack för att du tog dig tid
      att skriva så fint till mig.
      tack.

      Radera
  35. Nå ble jeg nesten redd du skulle slutte:) Du har en fantastisk fin blogg som jeg besøker så ofte jeg kan, du er super flink! Keep up the good work:) Og tusen takk for at jeg fikk låne bildene dine til inlegget mitt:)♥

    SvaraRadera
  36. Det skulle li så tomt om du försvann! Gör inte det, snälla!

    SvaraRadera
  37. Varmt välkommen "tillbaka"

    Kram
    M.

    SvaraRadera
  38. Please don't go anywhere. I have just found your blog, and am so inspired. I'm from New Zealand, but adore Scandinavian interior design. xxx

    SvaraRadera
  39. hoppas du inte känner tvång till din fina sida..du har en sådan härlig ren fräsch enkel stil som många av oss gillar..och hoppas att vi kan ge dej något tillbaka i våra rader;)

    Vidavackrabilderkram

    SvaraRadera
  40. Alla behöver vi stanna upp och tänka, känna efter vad man står i livet. Föröka sin magkänslan till fullo. Vi är många här ute som glädjer sig att läsa din blogg, din inspiration och din smak. Jag kan inget annat är tacka för en härlig blogg och ett stort tack att du fortsätter! Du är GRYM!

    Ha en härlig start på veckan och jag ser fram emot nya inlägg :)
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  41. Keep on blogging! Läser din blogg varje dag på jobbet när jag verkligen borde göra något annat men jag kan inte motstå. Du har så grymma bilder och jag får inspiration till att fixa i min egen lya. Tack!

    SvaraRadera
  42. Your blog is lovely ,calming and an inspirational.Thank-you for your blog......

    SvaraRadera
  43. Vad roligt att du fick tillbaka inspirationen, hoppas att den fortsätter. Annars är det klokt att ha ett uppehåll med bloggandet, att blogga ska vara kul, ge energi och kännas bra, inte bli något måste, kännas som något som är tungt!

    Ha en bra kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  44. Fantastiska bilder igen en gång Anna-Malin.
    Om du bara visste hur jag njuter att få ta del ♥

    Och så sant du skriver, ibland måste man bara få vila, rensa och dona med annat.
    Sen kommer blogglusten smygande igen.

    kram

    SvaraRadera
  45. Oh please don't ever go - we love you so!

    Katherine, Australia

    SvaraRadera
  46. Man får en skön känsla i kroppen av din blogg och du är så otroligt duktig på inredning så inspirationen bara flödar genom bilderna!
    Tack för det och stor kram till dig! :-)

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin