torsdag 14 juni 2012






Genom åren har jag ofta fått frågan vad jag gillar mest med vårt hus. Och jag brukar svara: -Ljuset, och känslan. Lite svårt det där med känslan, eftersom det är högst individuellt. Men jag hade en känsla i mig när vi började rita och planera huset. En önskan hur jag ville att det skulle kännas när jag steg in genom dörren. Idag försöker jag förmedla den till er. Min morgon i huset. Lite skuggigt och tyst, mest för ljusets och känslans skull.

(Och ny keramikförälskelse från Ståhl/CanCan interiör. Magiskt vackert).





14 kommentarer:

  1. Hej
    Visst är porslinet underbart,länge sedan jag såg något så fint.
    Finns hos mig.
    Som alltid inspiration.
    Ha dte så bra
    Lise-Lotte Nydahl

    SvaraRadera
  2. Jag känner känslan, du förmedlar den väl! Lugnt, harmoniskt, vackert. Att få vakna i en mysig miljö ger en bra start på dagen! Jag kan se mig själv tassa runt med en kaffekopp i dina bilder. Längtar efter semestern då just tassandet blir möjligt.

    Det där bordet, har du gjutit det själv? Fantastiskt snyggt! Vi har pratat om att gjuta ett soffbord till stugan... Jag tror att jag ska fundera lite mer på det. Där har vi ont om plats och devisen var sak på sin plats blir extra viktig. Små gjutna hål för tex ljus var en jättekul idé.

    SvaraRadera
  3. Känslan är det inga problem för dig få oss att känna igenom din blogg, så jag kan tänka mig känslan man känner i ditt hem.

    sitter på lunchen på jobb nu och det är alltid lika härligt att se en uppdatering från dig.

    Hoppas din vecka varit bra och att uppdragen gick bra! Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar dina bilder! Ja, älskar dem!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vackert och skirt! Förstår precis vad du menar med just den där känslan. Ofta känner man direkt om det känns bra eller inte, underbart när det väl gör det :)

    Stor Kram fina ♥

    SvaraRadera
  6. Hello Anna-Malin,

    very nice pictures. Which designer is the beautiful terracotta pot on the second picture? Or is this an old pot?

    Greetings

    Dragana

    SvaraRadera
  7. Det är en fin känsla i dina vackra bilder och ljuset i ditt hus är magiskt.

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Du är verkligen en duktig fotograf och har öga för sköna fina ting! Vilket läckert betongbord med försänkningar :) helt klart en inspiration inför sommarens betonggjutningar ;)

    Hoppas du får ett bra veckoslut!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. m ä s t e r l i g t har Du också
    fångat just den känslan, ~ &
    det som är så svårt : k ä n s l a n
    av, ~ & emellan ljus & skugga.
    jag vet precis,
    ~ & ser och känner det här.
    underbart fint !

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin