söndag 2 december 2012

1:a advent...





Första advent idag. Och vid det här laget brukar jag ha huvudet fullt med DIY-projekt inför julen. Men inte i år, jag har som kommit av mig. Nu går det går ju att skapa julstämning utan pyssel, baka är ju ett sådant exempel. Leilas saffransbiscotti stod på schemat idag.


(Bild från december-11)

Förra året tillverkades det stjärnor, inspirerad av Tine K,  för hela slanten. Och kanske plockar jag fram den här stora i år igen.



Nej, jag tror minsann att jag ska ta en liten "surftur" och se om jag inte kan finna något litet, enkelt pyssel. Det känns inte som det blir jul om jag inte har något jag kan knåpa ihop.

Hoppas ni har en fin 1:a advent.







17 kommentarer:

  1. Massa fina bilder du visar:-) Jag blir alltid så inspirerad av att kika in hos dig. Stora fina stjärnan du gjort gillar jag skarpt. Här blev det en stor köpe stjärna från Tine K i brist på tid och lust att knåpa ihop, dock gjort massa mindre... Gott med saffransbiscotti, alltid velat göra med vågra mig in på detta. Känns svårt och vill inte misslyckas men kanske att jag ska våga ändå i år...
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder, stemninger, og lys...og nå vil jeg lage biscotti :)

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert! :) Saffransbiscotti måste jag testa, låter himla gott. Ta hand om dig och fin första advent. Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Baka och fota är lite av DIY det med, men förstår vad du menar. Lusten kommer tillbaka ska du se. Tids nog. Underbart fina bilder som alltid.

    Kram Mette

    SvaraRadera
  5. fina bilder och vad gott det låter med saffransbiscotti!
    Just nu har jag träningstema på bloggen:)
    Varje Måndag är kommer en nya utmaning kom gärna med ideer till dessa utmaningar tex spring minst 5km, gå minst 1mil osv. Utmaningen är för alla med utan blogg och jag vill att vi alla hjälper och peppar varandra

    Vill du vara med? Skriv i mitt inlägget om träning om du vill vara med så länkar jag till dig varje måndag då utmaningen är

    Utmaning 1 börjar imorgon måndag titta in då för att se vad första utmaningen är.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Anna,

    I am a big fan of biscotti's. I have made them only once and they turned out very good. I'm going to try to find some type of paper craft decoration that I can make too. I've been making little lavender sachets decorated for Christmas. :)

    Have a great evening.

    SvaraRadera
  7. Konstigt nog blir det en jul utan alla måsten. Jag fick så snällt skala bort flera måsten för ett par år sedan & jag saknar dem inte nu. Jul handlar om att umgås & att göra det man vill göra. Men saffransbiscotti är något jag bakar nästan varje jul. I år får jag vänta tills vårt nya kök behagar vara klart. Adventskramar m

    SvaraRadera
  8. Glad advent på dig! Gillar verkligen din blogg!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder! Det blir jul även om man inte gör allt som man brukar.

    SvaraRadera
  10. ohh så fint! Hoppas du har en mysig 1:a advent!

    MVH
    Sofia/ Kreativ inrdning

    SvaraRadera
  11. Fine Bilder med svibel og biscotti;) Håper du er frisk nu;)

    SvaraRadera
  12. Nydelege foto! Safransskorper høyrest spanande ut - kanskje skulle eg prøve meg på det i førjulstida i år?

    Ha ei god veke! :)

    SvaraRadera
  13. Dette så deilig ut og bildene lekre som alltid. Har boken til Leila med denne oppskriften så det er slettes ikke umulig jeg prøver den selv. Anbefales den?

    Håper du får en fin ukestart kjære deg.

    Klem fra Therese

    SvaraRadera
  14. Vad härligt med saffransskorpor ,kan känna lukten
    Stjärnan är ju så jättefin ,skulle kanske frsöka knåpa ihop en själv
    Den måste du ta fram igen
    Ha en riktigt skön dag

    SvaraRadera
  15. Underbart och inspirerande!

    Sååå fina bilder!

    Älskar stjärnan med ljusbelysning i...vackert!

    Många kramar från mig,
    Malin

    SvaraRadera
  16. Tack för tipset om biscottin! Kanske blir det ett försök. Jag har varje år höga ambitioner om pyssel och bak men kommer sällan längre än till tanken. I år har jag ett mål: att knåpa ihop en sån där stjärna. Och plocka lite granris. Men så blev det -20 och planerna läggs på is (bokstavligen...) några dagar till.

    Tack för allt du visar oss här.

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin