tisdag 8 januari 2013

Sovrummet del 2...


 



 




Då var det dags att visa den andra sidan av sovrummet, där jag placerade de tre tavellisterna. Och vips fick den annars så svårmöblerade fönsternischen nytt liv. Jag älskar verkligen och förändra med få-, redan befintliga medel och jag känner mig riktigt nöjd med mitt lilla sovrumsprojekt. Del 1 finner du här.



Åter en gång vill jag tacka för fina kommentarer och önskar er en trevlig tisdagskväll.




 (Tavellister/Ikea, fårskinn/Gotland, rund spegel/reafynd från Åhlens, foton i ramarna kommer från ett fotojobb för Tekla, stor anteckningsbok/Tine K, eat cake in bed/Therese Sennerholt).


Foto: Anna-Malin

46 kommentarer:

  1. Bildelister er geniale! Og man skifter så fort uttrykk;) Vakkert! Skal snart i gang med forandring selv....Vakkert!

    SvaraRadera
  2. Meget fint og stilrent :o)
    Kh Jannie

    SvaraRadera
  3. Love it! Det er bare super flot!!
    Marie

    SvaraRadera
  4. Lovely ! Where are the shelves from ?

    SvaraRadera
  5. Wow! Supersnyggt... Du är verkligen duktig!

    SvaraRadera
  6. Så ljust och vackert.Det blev jättefint.
    Måste fråga; om man ska måla väggen vit, vilken kulör ska man ha? För det är väl så att man inte ska ha för kritvitt?
    Kram

    SvaraRadera
  7. åhh va fint! du är så duktig! vart har du köpt spottarna som sitter över sängen?

    SvaraRadera
  8. Jättefint Anna-Malin! :) Perfekt med tavellistor där i hörnet tillsammans med tidningar/foton och en fin oliv. Känns som om tavellisterna gjort comeback januari 2013 och vi lär inte få se färre nu... Kram!

    SvaraRadera
  9. Så fint det blev! Väldigt inspirerande. Jag håller med Karin A om tavellisterna. Kul att kunna blanda upp tavlorna med annat fint. Den där handen har funnits med på min önskelista länge. Den bröt av fint och skapar ett läckert blickfång med fjädern.

    SvaraRadera
  10. Jag tok-gillar din blogg. Du är så otroligt duktig på det du gör!
    Min absolut största inspiration här på nätet.

    Jag hade också tre tavellister sådär, med mina tidningar på, men blev galen på att de alltid ramlade ner. (Jag hade lite fler, än en tidning) Så efter att ha tejpat ihop tidningarna, och kommit på att det inte var någon bra idé, köpte jag en sådan där stång (i stål, som många har i köket. Man sätter krokar, och kan ha redskap mm på) och satt över tidningarna. Sen stod de på plats :) Ett litet tips, om dina också skulle envisas med att ramla ner.

    Sprayar man dessutom stången vit, smälter den in himla bra.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Oooh va fint!! Jätte snyggt o mysigt! :) Älskar din blogg! :)

    SvaraRadera
  12. Åh vad fint det blev! :) Ert sovrum är verkligen fin! :)

    SvaraRadera
  13. Sådana mindre hörn är svåra att få till bra, men du lyckas till 100 %. Kanonfint och snyggt inrett hörn!

    SvaraRadera
  14. Man dör ju va fint du gör.
    Helt enkelt FANTASTISKT!

    /Alexandra i Östersund

    SvaraRadera
  15. Du ska abslut vara jättenöjd. Din inrednngsblogg är min klara favorit, då du lyckas få det personligt och hemtrevligt, vilket jag tycker är såå viktigt! :) Tack för inspirationen och titten

    SvaraRadera
  16. Superfint! Såååå stilrent!
    Lite it:-)
    /Anna

    SvaraRadera
  17. Kul med bra tips på hur man inreder svåra utrymmen! Sovrummet blev riktigt fint! Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  18. det är vackert! så enkla men så många detaljer. Kan också se att det är hela Pinterest. tack för den vackra inspiration!

    SvaraRadera
  19. det är vackert! så enkla men så många detaljer. Kan också se att det är hela Pint Rest. tack för den vackra inspiration!

    SvaraRadera
  20. Allt du rör vid blir till guld känns det som. Du är fantastiskt duktig :)
    Måste ta tag i mitt egna sovrum nu som jag aldrig blir riktigt nöjd med.
    Tack för inspirationen du ger oss!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  21. Fantastisk blogg du har:-)
    Kan jeg spørre hva fargen på fondveggen heter?
    Takk for mye inspirasjon.

    SvaraRadera
  22. Fantastisk blogg du har.
    Kan jeg spørre hvilken farge du har brukt på fondveggen?
    Takk for masse inspirasjon:-)

    SvaraRadera
  23. Suck..så snyggt!!ett fint och mysigt sovrum,som sagt,jättefin inspiration.Kram a

    SvaraRadera
  24. ÅÅh så snyggt, vad duktig du är =)

    SvaraRadera
  25. Helt utrolig lekkert!!! Elsker det!
    Du er så flink og har en utrolig inspirerende blogg ;o)

    Klem Elisabeth

    SvaraRadera
  26. Very beautifully decorated! I really like the shelves and the items arranged on them. :)

    SvaraRadera
  27. Godkväll!
    Taklampan bestående av textilsladd och glödlampa -vart kommer den ifrån?
    Inspirerande blogg!

    Vänliga hälsningar,
    Lovisa

    SvaraRadera
  28. Underbart!!!

    Älskar tavellisterna!
    Har själv precis lyckats övertala mannen att vi ska ha två rader i vardagsrummet, det var ingen lätt match men till slut lyckades jag:)

    Ha en fin kväll!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  29. Verkligen supersnyggt!!!

    Det är alltid lika kul att kika in på din blogg!

    Hälsn. Ulrika/Skellefteå

    SvaraRadera
  30. hi! I love the shade of grey that you used in your bedroom, could you please kindly tell me what kind of paint and pantone you used?

    SvaraRadera
  31. Dejligt at du er tilbage igen :-) Har SAVNET dig :-)
    Kh
    Jeanette

    SvaraRadera
  32. Jättesnyggt sovrum! Tror du att fondväggen (Lammull) kan passa som fondvägg i kök? Ev. ska jag bara ha vitt i köket eller så kanske ngn snygg målad fondvägg, kan inte bestämma mig....Hälsningar Ulrika B

    SvaraRadera
  33. Så snyggt, personligt och trivsamt! Sedan gillar jag när du skriver att du vill förrändra med befintliga medel, yes helt min melodi!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  34. ...utrolig stilrent og vakkert!
    Du tar nydelige bilder!

    Ha en fin helg!

    - Ida Susanne

    SvaraRadera
  35. Ooootroligt fint, du är ju bara sååå inspirerande !!

    Kram !!

    SvaraRadera
  36. Så fint!!!

    Hvor er puten med elefanter fra? :)

    Klem Tone!

    SvaraRadera
  37. Det är jätte fint! Älskar det ljusa och svarta=)

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin